kolmapäev, mai 11, 2005

Raadio ja kraanad

Nägin unes, et "Vaba Euroopa" oli mõnda aega uuesti tegutsenud, aga ma polnud seda uuesti kuulama hakanud, sest harjumus oli ära kadunud. Selle saated olid nüüd pühapäeva hommikuti. Nüüd oligi pühapäeva hommik, olin seda lõpuks ikkagi kuulama juhtunud ja otsustasin, et kuulan ka edaspidi. Krister oli ka sinna tööle tagasi läinud. Mõtlesin, et see võib tähendada, et saatsin talle viimase kirja vananenud e-maili aadressil. Raadios lasti ka muusikat. Siis see ettekavatsematult katkes, sest stuudios olev Elaan oli midagi juhtmetega valesti teinud. Ta rääkis eetrisse, et oli kohe peale seda saanud kirja, mida nüüd tegema peab, aga selle kirja kogemata ka kohe ära kustutanud. Ema ja Klaus rääkisid mulle, et selle kirja oli saatnud Klaus ja ta oli saatnud selle minu nime all, et Elaani hirmutada. Vastasin neile nuttes, et nad ei tohtinud minu nime kasutada, sest Elaan on ohtlik - ta on mulle kirjutanud, et annab mulle "verbaalselt vastu tatti". Klaus oleks pidanud kirjutama oma nime all, et näidata, et tema on ka minu poolt. Seejärel tuli mulle mõte, et võin Elaanile kirjutada, et see kiri ei olnud minu kirjutatud. Seejärel mõtlesin, et võibolla ta kustutaks selle kirja ka lugemata ära. Siis tundus, et Klausi kiri oli saadetud isa nime all.

Leidsin vanade salakirjade šifreid. Olin Oudekkile kirjutanud, et töötasin kunagi välja ühe salakirja, peale seda olin vanadest paberitest leidnud ka teise, nüüd avastasin, et mul on neid veel tunduvalt rohkem. Klaus ei teadnud, mida teha. Ütlesin talle, et ta rebiks tapeedi seinalt maha. Ta hakkaski seda tegema. Vana tapeet, mis praeguse alt nähtavale ilmus, oli palju ilusam. Isa ütles praeguse tapeedi kohta, et võibolla seda ei peagi välja vahetama, sest see ei ole veel nii kulunud. Toomas palus Pille abi, sest üks Tooma klassivend kiusas teda laagris. Kõndisin kahe ehituse vahel. Kraana sõitis ühe ehitatava maja juurest teise juurde. Järgnes teine kraana. Kolmas kraana tuli sammudes. Sain aru, et see on ohtlik, sest olin näinud ühest filmist, kuidas inimene hakkas jääma sellise kraana jala alla. Selliste puhul jala alt ära jooksmine ka ei pruugi aidata, sest kraana alles mõtleb, kuhu jalga panna, liigutades seda edasi-tagasi. Räägiti, et dr. T. Talvik on teinud kraanaga mürki.