teisipäev, juuli 05, 2005

Maleklass

Unenäos läksin maleklassi ja võtsin kapist ühe käikude äraarvamise raamatu. Neid oli seal reas rohkem. Võtsin raamatu keskelt lahti ja hakkasin arvama käike esimesest ette juhtunud partiist. Tekkis kahtlus, et olen seda partiid juba vaadanud. See oli ka loogiline, sest raamatuid alati keskelt lahti tehes pidid need avanema umbes samast kohast. Tuli Vorobjov. Küsisin talt, kas ta on seda partiid vaadanud. Ta vastas, et loomulikult. Vaatasin, et mängijate nimed ei ole eriti kuulsad. Küsisin, mis aastal ta vaatas. Ta seletas pikemalt. Sain tema jutust aru, et talle jäävad meelde seisud, mitte nendega tutvumise ajad. Rääkisime vene keeles. Mulle tuli meelde, et seda pole vaja teha, sest tema oskab eesti keelt paremini kui mina vene keelt. Aga oli nii, et Nõukogude ajal tuli rääkida venelastega eesti keeles, et pidurdada venestamist, nüüd vene keeles, et venelaste keeleoskus eestlaste omast palju paremaks ei läheks. Vorobjov hakkas ühe poisiga välku mängima. Mängus tekkis sama seis, mis raamatust uuritud partiis, aga läks teisiti edasi. Vorobjov sai lipust lahti. Võis arvata, et ta on nüüd kaotanud, aga ta jätkas rünnakut ja kas tänu õigele kahingule või vastase vigadele pani ratsuga mati. Kanep ja temast mõnevõrra nõrgem Vorobjov olid mõlemad kriisist üle saanud ja kaugele arenenud, millega läks minu esialgne ennustus ikkagi täide. Oli oodata, et nad arenevad veel kaugemale. Neist nõrgem Sven oli ka üsna kaugele arenenud. Järgmisel päeval jõudsin maleklassi esimesena. Varsti pidi seal algama turniir. Seda üksinda oodates tundsin erilist rahutunnet. Varsti hakkasin aga muretsema, sest taipasin, et olin eelmisel õhtul maleklassi ukse lukust lahti unustanud. Olin seda teinud veel kaks korda, sest olin unustanud ka riided maleklassi ja nende võtmiseks tagasi läinud. Oli karta, et öösel on midagi ära varastatud. Ma ei tahtnud seda Reile öelda, aga ta võis tulles ise taibata. Et seal ukse lahti jäämise korral käia võidakse, seda tõestas see, et varsti avanes uks ja sisse tuli ühe teise trenni tüdruk. Mind nähes ta lahkus. (Oli veel lühikesi unenägusid, millest ei tasu kirjutada.)