esmaspäev, august 08, 2005

Taevakeha

Täna nägin unes, kuidas kosmonaut istus pisikesele taevakehale. Kosmonaudi ja taevakeha masside vahe oli nii väike, et kardeti, et see taevakeha kaldub seniselt orbiidilt kõrvale. "Eesti Päevalehes", kus sellest kirjutati, oli ka uus rubriik. Tundus, et see on sisse seatud minu igapäevase unenägude avaldamise eeskujul, sest tekstis esines eesnimi Simo ja tekst sarnanes tüüpilise unenäokirjeldusega. Ainult et arvatavasti ei olnud see tegelikult unenägu, vaid väljamõeldis. Ma ei osanud arvata, kes minu lugejatest võiks arvata, et minult saab äriideid, millega raha teha.

Teises unenäos mängisin maleturniiri esimest vooru. Avangu ajal vajutasin kogemata vastase kella käima, kui ei olnud veel ise käiku teinud. Tahtsin kiiruga teha ka käiku, enne kui pahandus tuleb. Tegin selle kella vaadates ja panin viguri ette. Kohe tekkis mul aga lootus, et saan vastu lipu ratsu eest, sest vastane pani endale ühe vankri peale juurde ja lipp ei pääsenud seetõttu ratsu eest ära käima. Vastane tõstis aga mitut nuppu korraga ja tegi ka lipule liikumisruumi. Lootsin, et kohtunik loeb mängu mulle vastase valekäikude tõttu võidetuks. Ütlesin, et me ei mängi kahte lauda. (Kaks lauda on male variant, kus ühel laual löödud nupud saab teisel laual lööja paarilise nuppudena lauale panna.) Vastane hakkas minu nuppe algseisu panema. Ta ütles, et edasi mängime revanšmatši. Vaidlesin talle vastu, et ma ei kavatse alistuda.

Reedel nägin unes, kuidas mind oli kaks tükki ja eri variandid tegid erinevaid liigutusi. Ma ei saanud seda varem üles kirjutada, sest teadmata põhjustel ei olnud internetti. Laupäeval oli mingi lühike unenägu, aga ei mäleta. Laupäevast pühapäevani olin klassikokkutulekul Manilaiul, kus magasin ainult kolm-neli tundi. Uniseks ei jäänud, aga midagi unes ka ei näinud.