laupäev, oktoober 08, 2005

Unemaleluule

Nägin unes, kuidas minu teoste kohta ilmus luuletus. Sellele vastuseks avaldas noor naisluuletaja murdeluuletuse, kus oli öeldud, et see minu kohta käiv luuletus tundus algul kehv, aga selle lõpp oli hea. Küsisin emalt kontrolliks mõne murdeluuletuses esineva sõna tähendust. Tõin koju kaks esimest eksemplari oma teisest luulekogust. Üks neist oli nii katkine, et sellest mõtlesin, et pean selle endale jätma. Ta vist sai koduteel kannatada. Vihmand astus Pille tuppa, võttis riiulist ühe minu raamatu eksemplari endale ja läks ära. Hakkasin siiski mõtlema, et ta võis võtta kellegi teise raamatu, sest minu omd tundusid kõik alles olevat. Toas olid üks tugev meesmaletaja ja üks tugev naismaletaja, kes saades teada minu uue raamatu ilmumisest hakkasid seda lehitsema.

Nägin unes, kuidas keegi kaebas, et ajaloo osakonnas räägitakse loengus palju asju, mis ei ole ajalooga seotud. Ülikooli töötaja ütles, et ajaloolased peavad ka teisi erialasid tundma. Minu konspektides neid ei olnud, nähtavasti olin ma konspekteerinud ainult ajaloo kohta käivat. Ülikooli töötaja rääkis, et midagi tuleb ette võtta, et ajaloo osakonnas nii palju aastaid ei õpitaks. Mina olingi kaua õppinud. Õnneks oli kohal ka K. Lust, kes oli veel kauem õppinud. K. Lust puhkas ajalooga tehelemisest nii, et koju minnes keetis endale tassi teed. Mõtlesin, et võibolla töötab ta õppimise kõrvalt ainult osalise koormusega.

Nägin unes, kuidas mängisin malet. Laual oli veel kuus nuppu. Minu kuningas oli g1, ratsu g3, ettur käis f2-f1. Võtsin teiselt laualt algseisus olevate nuppude hulgast väljalt e7 lipu ja panin selle peale. Lipu pealepanekuga lõppes vastase esimesel real oleva vankri või lipu tuli minu kuningale. Minu nuppudele lähenes g ja h liinil veel kaks vastase etturit. Vastase esimese rea nupu sidumise peale ütlesin talle, et nüüd on ta kaotanud, mille peale ta alistus. Laual oli lõppmäng, kus peal olid ainult plastmassist mänguloomad, nagu elevandid. Pidasin sellist lõppmängu haruldaseks. Tegemist oli AVRO kiirturniiriga, kus kartsin saada üleeelmisest korrast vähem punkte, nagu eelmisel korral. Klaus rääkis Silbergiga. Nende silmad pöörlesid kiiresti, minul aeglaselt, ometi jõudsin ma nendega umbes sama palju teha. Hakkasin mõtlema, et tegelikult oli lõppmäng hoopis mulle kaotatud. See oli mängitud eelmisel päeval, täna siia tagasi tulles olin sellele tee peal uuesti mõtlema hakanud. Kui sellest Klausile rääkisin, ütles Klaus, et see oleks viiki läinud. Mõtlesin, et jah, väljal f1 oleks nupud vahetusse läinud, misjärel oleks peale jäänud veel minu kuningas ja vastase kaks etturit, mille minu kuningas oleks blokeerinud. Leidsin, et olin natuke halvasti teinud, kui olin oma jutuga vastase alistuma pannud. Mõtlesin selle partii kohta välja luuletuse:

Jäi laua peale üks ratsu,
ta ütles: "Es ma katsu
jääda laua servale püsima."
Kuid seda ei tuldud talt küsima.
Samm ette, samm taha,
astus ise laualt maha.

Tahtsin seda luuletust Klausile ette lugeda, aga otsisin veel paremat sõnastust. Ta võis minu liigutustest näha, et tahan midagi ette lugeda.

*
Eile nägin, kuidas talveks liiva toodi. Taoti haamriga vastu auto kasti, et mõni liivatera rohkem maha pudeneks. Liivakastidesse ei ole ammu liiva toodud.

*
MM

Oota veel oktoobrilapseks saamisega!
Praegu oled märtsimõrtsukas.
Märtsis on ju maistepäev.

*
Pane alla talvekummid,
muidu tekib liiklusummik.

0 vastukaja: