pühapäev, november 20, 2005

Kohus

Nägin unes, et arvasin, et kui Anto lõpetas õigusteaduskonna ära, siis oli ta minu arvates ajaloomagistrantuuris. Aga teda polnud internetis ajaloo magistrantide nimekirjas. Lisasin ta ise. Siis mõtlesin, et kui teda enne nimekirjas polnud, siis ta võibolla ikka ei ole enam magistrantuuris. Hakkasin seda kontrollima Anto ehk Tõnu võrguleheküljelt, kus oli lilla pott ja selles lilla pea. Mulle tundus, et olen eksituse teinud. Tõnu tuli parajasti koju ja ütles, et ta nägi jah, et keegi on selle leheküljega ühendust võtnud.

Veel nägin unes, et Madissoni üle peeti kohut Saksa ajal vaenu õhutamise eest. Mõtlesin, et pean tema kaitseks "Postimehele" kirja saatma, mis oleks arvatavasti ka avaldatud, sest olin varem juba poliitika.vestluse all Madissonist kirjutanud. Minu seisukoht oli, et kohtunikel ei tohiks ehk üldse lubada ajalehti lugeda, muidu need mõjutavad neid. Või tuli kasutada Soome kohtunikke. Tõnu voodis vana koha peal oli kohus. Tõstsin kohtunikele teiba pea kohale, et neile asja piltlikult selgeks teha, öeldes, et ma luban, et ma sellega ei löö, aga Saksa ajal ei olnud selge, et ei lööda. Kohtu otsus lubati panna protsessi entsüklopeedia paksuse väljaande 12. köitesse. Läksime Pille tuppa otsuse ettelugemist kuulama. Istusime kolmekesi ukse ette. Mulle tundus kahel korral, et keegi tahab veel uksest tulla, aga kui ennast liigutasin, siis ei tulnud. Lõpuks ikkagi tuli keegi ja lükkas mind uksega nii kaugele, et ma ei kuulnud enam midagi. Mõtlesin, et nii ma ei saagi täna otsust teada, sest täna lehed ei ilmu. Läksin tagasi ja seal vaadati vana filmi "Kodu-käija", kus isa rääkis vene keeles, aga ka see sai läbi. Läksin uuseti Riigikohtusse Toomemäel. Nägin seal lilla peaga meest, keda olin täna juba varem näinud. Isa rääkis kohtus taluvanglatest. Öeldi, kus vanglas Enn Tarto ja teised istuvad. Üks kohtunikest alustas otsuse viimase osa ettelugemist. Ma ei saanud aru, kas see tähendab, et karistus on määratud või et ta räägib, mis oleks juhtunud selle määramise korral. Madissonil oli juba üks tingimisi karistus ja ma ei teadnud kas teine tingimisi karistus tähendab, et ta nüüd läheb vangi, või hakatakse vaidlema, et vahepeal sai ta amnestia. Kohtunik ütles, et karistus on mitmeosaline alanevas järjekorras, mida ta ise ei toetanud. Peakohtunik kargas selle lause peale püsti. Üks mees ütles, et kohtus seda ei öelda. Otsuse ettelugeja ütles, et rääkis eriarvamusest, et teda süüdistama ei hakataks. Öeldi, et kohus selleks ongi, et selguks grupi arvamus. Üks piniseva häälega mees ütles: "Ma ei hakka ütlema, kui palju ma poolthääli sain."

0 vastukaja: