teisipäev, veebruar 14, 2006

Kirjastusest turniirile

Nägin unes, et olin kirjastuses ja vaatasin raamatu käsikirja väljatrükki viimast korda enne selle trükikiotta viimist. Vigu ei saanud enam hästi parandama hakata. Leidsin siiski kohti, mis mulle ei meeldinud. Esiteks olin eessõnasse kirjutanud Eriku nimest ainult eesnime. (Tema nime mainisin seoses sellega, et ütlesin, et minu klassivend Erik on Lätist pärit ja soovitas mul vaadata läti ajalooajakirju.) Väiksem viga oli see, et nimetasin vend Tõnu ka ainult eesnimega, sest sellest, et teda vennaks nimetasin, pidi näha olema, et tal on minuga sama perekonnanimi. Lehitsesin pabereid edasi. Ühes kohas oli tühik liiga pikk, aga toimetaja ütles, et sinna tulebki viiekordne tühik jätta. Ühes kohas vaatasin, et õ-täht on kaduma läinud, mis varem olemas oli, aga mulle näidati, et see on tegelikult ka praegu olemas, ainult varjatud. Toimetaja ütles, et ma võin käsikirja läbi vaadata, kui ma teen seda kiiresti. Seda ma tegingi, heites igale lehele vaid korraks pilgu. Kirjastusse tuli töötaja, kes rääkis, et kuskil juhtus saunas õnnetus, kuumaveepaagi plahvatuses sai surma terve kolmeliikmeline perekond ja kõik selle lapsed. Asja tegi kahtlaseks see, et varem oli sellele perekonnale seadusest ette loetud, et narkoäri eest on karistuseks surmanuhtlus. Varsti sõitsin liinibussis. Kass ja veel üks mees tahtsid seal käes oleva küünla abil süüdata kuusel olevat küünalt, aga rääkisid, et küünla abil küünalt süüdata on väga raske. Ütlesin neile, et küünla abil küünla süütamine on võimalik, aga suitsuotsa abil mitte. Läksin maleturniirile. Seal käis registreerimine ja stendile oli välja pandud reitingutabel. Otsisin üles Runneli nime, aga see polnudki minu eesnimega, vaid eesnimeks oli pandud hoopis Heiko. Reiting jälle selle taga oli minu oma - 1932. Teadsin, et Heiko Runneli nimelist inimest pole üldse olemas. Ütlesin, et keegi on diagonaalis andmeid ümber kirjutanud. Läksin kohtuniku laua juurde ja nägin, et seal on siiski olemmas ka tabel minu õige nimega. Rei ütles, et minu reitingu võiks tõsta väikestega ühele tasemele. See tähendas, et ta tahtis minu reitingu tõsta ilma mänguta üle 2000. Vaidlesin vastu, et ma igal turniiril väikestest ette ei tule. Rei ütles, et ega ma neile alla ka ei jää. Sellega ta tahtis vist öelda, et ma olen nendega alati vähemalt võrdne. Hakkasin otsima raha osavõtumaksu tasumiseks. Paistis juba, et mul pole piisavalt raha kaasas. Siis leidsin 500-kroonise. Aga kohe selgus, et see pole ehtne raha, vaid koopiamasinaga tehtu.

0 vastukaja: