teisipäev, juuni 13, 2006

Läbi lifti

Nägin unes, et ütlesin Reile, et nüüd ma isegi ei tea, kas mul on uus luulekogu või mitte. Võibolla olin kirjutanud ainult ühe uue luuletuse. Üks mul vähemalt oli ja see oli minu kohta kirjutatud. Seal oli esimeses reas juttu põrguriimidest. Riimid olid tõesti venitatud silbid. Vaatasin, et ma vist lugesin siiski algul valesti ja kirjas on hoopis "põrgu, riim". Aivo ütles, et tal ilmus uus luulekogu. Oleksin tahtnud, et saaksin enda kohta sama vastata. Rei juhatas mind lifti. Sõitsime sellega neljandalt korruselt esimesele. Mina läksin seejärel liftist välja, aga Rei ei jõudnud, enne läksid lifti uksed uuesti kinni. Mõtlesin, et olen jõudnud tagasi kohta, kust ma teed alustasin. Tuli veel tagasi minna, nagu unenägudes tehakse. Vanematel inimestel olid ees prillid. Martin G. oleks võibolla arvanud, et need ei ole moes, aga mina ei saanud aru, miks neid oleks pidanud mood huvitama. Hakkasin kirjutama eksamikirjandit. Oli antud mitu teemat, mille vahel valida. Valisin ühe teema välja ja otsustasin sellel kiiresti tekkivaid mõtteid üles kirjutama hakata, et vaadata, kuhu ma välja jõuan. Mõtlesin natuke kirjutada ka teistel pakutud teemadel. Sellise teguviisi eest oli õpetaja hoiatanud, aga praegu tundus olukord teine, sest teemad olid omavahel seotud. Üks teema, millel mõtlesin kirjutada lühemalt, oli "Kelleks tahan saada". Sellest oli mul keerulisem kirjutada kui teistel eksamitegijatel, sest nemad olid alles abituriendid, aga mina juba olingi kellekski saanud. Kirjandi kirjutamise jaoks hakkasin õppima raamatust malegambiite. Raamatus oli kirjutatud, et gambiiitide puhul on ainult Hollandi kaitses ka viigiseisud huvitavad. Variandid olevat nii keerulised, et neile hinnangu andmiseks tulevat neid tunda kuni lõppmänguni. Nende õppimiseks tehtavat tohutut tööd. Pärast seda, kui mul oli üks Pätsi raamatu arvustus ilmunud vahelduseks "Akadeemias", kirjutasin ja saatsin järgmise jälle "Tunale". Saatsin O. Rauna nimele, aga mõtlesin seejärel, et oleksin võinud saata Langemetsale, sest just tema oli öelnud, et ma nende ajakirjale veel kirjutaksin. See arvustus võidi esimesena avaldamata jätta. Või võidi öelda, et ma tahan Pätsi teemat monopoliseerida.

0 vastukaja: