esmaspäev, juuni 26, 2006

Puur. Arutelu.

Ühes unenäos vajutasin sõrmega elektrijuhet. Vennad hüüdsid, et seda tuleb teha varbaga, sest muidu võib sellelt katkiselt juhtmelt lööki saada. Mina arvasin, et katkisuse korral võib varbaga puutumine ka ohtlik olla. Püüdsin siiski aru saada, miks varbaga puutumine vähem ohtlik on. Võibolla sellepärast, et varba nahk on paksem. Eriti ohtlik oleks puutuda kahe käe sõrmedega korraga, sest siis võib vooluring tekkida. Kadri isa võttis puuri ja hakkas meie suure toa seina sisse auku puurima. Ta puuris diagonaalis. Edasi lasi ta puuriga üle lae ja teiste seinade. Siis läksid külalised ära. Ühes seinas oli nüüd lahti puuritud vagu, mis tõestas, et tumeda betooni peal on paks valge sodikiht. Ema oli sellest ka varem rääkinud. Nüüd taheti hakata tegema remonti, mis valge kihi maha lõhuks. Mulle see mõte ei meeldinud.

Ühes teises unenäos sain e-maili, millest nägin, et see on Tõnso saadetud, aga teksti ei olnud näha. Teisel katsel avanes siiski kogu kiri. See oli vastus minu avalikku kohta pandud kirjale. Kui tavaliselt olin olnud Tõnsoga samal arvamusel, siis nüüd vaidles ta mulle ägedalt vastu. Ta ütles, et see, mis ma oma rahast kirjutan, on sama hea kui rubla kasutuselevõtu soovimine. Ma ei tahtnud sellega vaielda, vaid ennast välja vabandada, et ma võibolla poleks pidanud kirjutama magistritööd fašismist, sest nüüd tunnen fašismi paremini kui demokraatiat. Avastasin, et need kirjad on ära trükitud ka "Postimehes". "Postimees" oli nii paks, et see oleks võinud sealt ka leidmata jääda. See oli interneti foorumite rubriigis. Esikohal oli Kaplinnski kiri teisest kohast internetist, siis tuli minu kommentaar sellele ja edasi järgmiste inimeste vastused. Nüüd nägin nii ajalehest kui ka arvutist, et Tõnso kiri ei olnudki üleni vastus minu kirjale, vaid ta oli igale eelnevale kirjutajale mõned sõnad pühendanud. Mulle ei meeldinud eriti, et minu kiri ajalehte oli pandud. Ajalehes tunduus liiga inetu, et ma olin kirjutanud, et Kaplinski seisukohad tuletavad meelde seda, mida ta oma kassiga tegi. Mõtlesin, et nüüd peaksin ajalehelt kirja loata avaldamise eest honorari küsima. Kahtlesin siiski, kas seda teha, sest ma ei tahtnud, et minu kirjade lehes avaldamine täielikult lõpetataks.

0 vastukaja: