neljapäev, juuli 20, 2006

Helikopter. Laulupidu.

Nägin unes, et olime ühe puu juures, millel üks oks kasvas nagu lause. See lause tuli minu arvates säilitada. Olime sellele saarele tulnud helikopteriga ja nüüd hakkasime helikopteriga tagasi lendama. Nägin aknast, et üks väike laps ei jõudnud õigel ajal peale ja jäi maha. Saarele oli meelega jäänud siiski ka paar täiskasvanud inimest. Võis loota, et laps oskab nende juurde tagasi minna. Mulle algul meeldis, et lendasime madalal mere kohal. Nii võis ka allakukkumise korral loota pääsemist. Seda enam, et helikopteris olid ka mõned päästerõngad. Ma ainult ei teadnud, kuidas allakukkumise järel helikopterist välja pääseda. Aga kui lendasime juba linna kohal, hakkas mulle tunduma, et helikopter on liiga madalal - nii oli karta kokkupõrget mõne jalakäija või autoga.

Nägin unes laulupidu. Seisin lauljate kõrval, aga ise ei laulnud. Vahepeal lauljad ka tantsisid. Selleks ajaks läksin seina äärde. Kui tants läbi sai, ütles üks vanem naine teisele, et viis poissi ei leidnud kedagi, kellega tantsida. Tegelikult poleks ma seda teinud mingil juhul. Platsil olid peaaegu kõik lauljad. Mõtlesin, et tegelikult musikaalsete inimeste osakaal nii suur ei ole, lihtsalt laulupeole tuleb neid suurem protsent. Kõrvaltänaval oli siiski ka palju publikut. Aga kui varem olid laulupeod toimunud lauluväljakul, kus kõik inimesed korraga näha olid, siis nüüd rahvahulgast ülevaadet saada ei olnudki võimalik. Minust hakkasid reas mööda minema klassikaaslased. Jürgen I. mängis salapolitsinikku. Mind ta läbi otsima ei hakanud, kuigi mul oli põuetasku punnis. Aga ta jooksis üle platsi kedagi teist läbi otsima, hüüdes: "Kas nüüd riskida eluga?" See tegi rahvale nalja, nagu oligi mõeldud. Martinile pidin ma andma raha. Ma tahtsin mängida heldet inimest ja andsin ühe mündi asemel terve peotäie. Siis tuli mulle meelde, et müntide hulgas oli peale Eesti omade ka Soome omi. Küsisin viimased tagasi. Sain kokku raha tagasi rohkem kui olin andnud. Laulupidu sai läbi ja kõik hakkasid sööma minema. Jõudsin sööklasse esimeste hulgas, sest olin sellele lähemal. Söökla nime järgi nimetati seal söömist laiutamiseks. Tellisin kahte salatit, neist üks oli kartulisalat. Need pandi mulle samasse taldrikusse. Mõtlesin, et kuidas saab salateid koos kaaludes teha kindlaks kummagi kaalu eraldi. Ports tundus väga suur.

0 vastukaja: