teisipäev, juuli 04, 2006

Psühhokuulsused

Siiamaani ülistatakse Freudi kui tõekuulutajat, aga tema teooriad on valed. Need võisid tema enda kohta kehtida, aga kõik inimesed ei ole nii ühefunktsioonilised. Need teooriad ei ravi, vaid rikkuvad ilusaid asju ära, kui tuleb pähe mõte, kuidas Freud oleks asja tõlgendanud. Enne nende teooriatega tutvumist mul selliseid mõtteid ei esinenud. Rohekem ei taha ma selle koolkonna esindajaid lugeda.

Jungi ma loen küll, sest tema sai aru, et inimesed on mitmekülgsemad. Aga kõigega ma pole seal ka nõus. Tema mälestustes on korduv motiiv, kuidas keegi rääkis talle enda kohta mingi pealtnäha tühise asja, siis sai Jungile kõik selle inimese kohta äkki selgeks, ta ütles mõtte välja ja inimene sai terveks. Ma arvan, et tegelikult talle ei saanud asjad nii iseeneslikult selgeks, vaid tervenemine oli tingitud platseebo-efektist, kui inimene talle öeldud suure tõenäosusega ekslikku väidet uskuma jäi. Nagu Jeesuski ravis inimesi nende enda usu abil. Vahe on küll selles, et Jung pidi enne esitama küsimusi, aga Jeesus suutis tervendada isegi küsimusi esitamata.

0 vastukaja: