kolmapäev, august 23, 2006

Naljaleht

Nägin unes, et terroristid ähvardasid täna kindlal kellaajal korraldada ühes New Yorgi majas tuumaplahvatuse. Mõtlesin, et nüüd peaks Klaus jõudma järeldusele, et Iraanil ikkagi ei tohi tuumareaktorit ehitada lasta. Ameerika ütles, et ta hoiab selle plahvatuse ära ja ei lase pomme sisse tuua. Aga polnud kindel, kas tal seda igavesti õnnestub teha, sest terroristid ütlesid, et kui sel kellaajal plahvatust ei toimu, plahvatab pomm ühel teisel kellaajal. Järgmiseks teatati uudistes, et nüüd on plahvatus juba toimunud. Ameerika hävitas selle eest kättemaksuks tuumarünnakuga Iraani ja ühe Indoneesia saartest. Oli karta, et nüüd ründab omakorda Iraani liitlane Venemaa. Järk-järgult hakati järjest rohkem riike hävitama. Oli karta ülemaailmset tuumatalve. Üks Aafrika riik hävitas teise Aafrika riigi. Mulle tuli üllatusena tuumarelvade levik Aafrikas. Lõpuks hävitati kõik riigid. Panin tähele, et millegipärast oleme veel elus. Mõtlesin, et ärkan parem üles.

Nägin unes, et mult telliti isa kaudu "Postimehele" naljaartikkel. Kirjutasin sellle valmis. Selle põhjal koostati "Postimehe" naljaleheküljed, kus oli minu ideed edasi arendades rohkem artikleid. Naljalehekülgi nimetati ajaleheks "Edasi". Need leheküljed panid inimesi "Postimeest" sel päeval nii palju ostma, et "Edasist" tehti veel eraldi natuke muudetud kordustrükk, mis müüdi ka läbi. Küsisin kodus, kas ma nüüd honorari ka saan. Kuulsin, kuidas isa rääkis emale, et ma raha ei saa, sest toimetus võib öelda, et minult võeti ainult idee. Minu arvates oleks pidanud idee kasutamise eest ka maksma. Kuna ma kuulsin isa juttu vaid osaliselt, läksin küsisin emalt, kas isa ütles, et ma raha ei saa. Ema ütles, et isa oli lõpuks siiski öelnud, et tegelikult ma saan raha. Mõtlesin kirjutada Kristerile, et mul ilmus sel aastal juba kolmas ajaleheartikkel. Ma poleks uskunud, et neid tänavu üle kahe ilmub. Ainult et lugejad ei arva ära, et see minu kirjutatud on, sest põhiartiklile ei pandud kellegi nime alla ja täiendavale artiklile lisati Mart Juure nimi, mistõttu arvatakse, et kõik on Mart Juure kirjutatud. Järgmisel päeval öeldi ajalehekoomiksis, et käsi toob vähe sisse, aga klaver, tantsija ja hektar toovad rohkem. Need nimisõnad olid kõik võetud minu artikli sellest osast, mis avaldamata jäeti. Ütlesin emale, et nüüd on tõestatud, et koomiksi joonistamisel kasutatakse minu ideid, kuigi seda võidi alles selle peale tegema hakata, et ma internetis vastavat kahtlust avaldasin. Lugesin seda koomiksit uuesti. Nüüd oli selle sisu teine - hoopis siil rääkis oma isast. See võis tähendada, et ma reaalset koomiksit eiu tajugi, kõik on minu enda kujutlused. Aga kuna nüüd ei jõudnud mulle koomiksi mõte enam kohale, siis järeldasin, et asi on hoopis selles, et praegu on segasem unenägu.

0 vastukaja: