neljapäev, august 24, 2006

Uuringud

Suve algul sain ülikoolilt viis kirja järjest. Neli esimest avaldasid soovi, et ma osaleksin küsitluses "hariduse kvaliteedi" väljaselgitamiseks, viiendaga võeti mult ära ülikooli e-maili aadress. Eile sain kirja veel mingilt poliitikauuringute keskuselt, samuti minu "hariduse kvaliteedi" määramiseks. Lugesin mõned laused ja viskasin siis paberikorvi, nagu ma ei säilitanud ka ülikooli kirju ega vastanud neile.

Kui tahetakse teada, kui hästi ülikoolis õpetatakse, tuleb küsitleda hoopis õppejõude. See, kuidas mina õpin, ei sõltu õppejõududest. Seda uuriti juba eksamitel. Kui hästi ma teemat praegu valdan, ei sõltu ka enam ainult ülikooli aegsest õppimisest, vaid hilisemast tegevusest järjest suuremal määral. Ma ei osale uuringutes, mis samastavad "hariduse kvaliteedi" hilisema sissetuleku suurusega. Astusin mulle kõige paremini sobiva ülikooli kõige paremini sobivale erialale. Uuringu korraldamisega seatakse see kahtluse alla, ja vastamine võiks viia selleni, et kelleltki teiselt võetakse võimalus sama eriala õppida. Kui uuringute korraldajad näevad seejuures, et nemad saavad oma tegvuse eest rohkem raha, võivad nad arvata, et nende minu meelest kummalised mõtted on targemad.

0 vastukaja: