reede, september 01, 2006

Lõputu varandus. Ülikool.

Nägin unes, et sain lõputult raha. Kõige kättesaamiseks saagisin paaril vastasel pea otsast. Seejärel hakkasin tegu kahetsema ja loobusin kogu varandusest. Nüüd tulid tuppa ühed mehed, kes tahtsid ise teisi maha tappa, ja nüüd olin hoopis mina kaitsetu.

Nägin unes, et näitasin Andile eesseisva magistrieksami kirjanduse nimekirja. Mul oli olemas ka nimekiri raamatu pealkirjade tõlgetega, kuid Andile näitasin originaalpealkirjade nimekirja ja hakkasin neid suuliselt tõlkima. Ühe pealkirjas esineva sõna puhul ei tulnud mulle meelde, kuidas see oli tõlgitud. Ütlesin: "No näed sa, kodus töötab pea paremini, sest seal oskasin kõik ära tõlkida." Andi juurest lahkudes rääkisin emale ja isale, et nüüd võib Ant arvata, et ütlesin talle "teie" asemel "sina", aga tegelikult ma ütlesin endale. Isa vastas, et endale ei öelda. Suundusin koos suure hulga inimestega auditooriumisse, kus mälestati eile surnud inimest. Ta oli surnud äikse tagajärjel. Pool aastat varem oli surnud ka tema abikaasa. Ees pinkides istujad nutsid. Siis asuti matemaatika loengu juurde. Mõned minu klassiõed püüdsid mind ära ajada, sest ma ei olnud matemaatika üliõpilane, aga ma ei läinud, sest enda arvates tulin siia just viisakuse pärast - seoses matustega. Tahvlil lahendas üks üliõpilane matemaatikaülesannet. Algul ma ei jälginud teda, aga kui ta kirjutamise lõpetas, hakkasin tähelepanelikult tema lahenduskäiku lugema. Algul oli tal tähe alfa kirjutamine halvasti välja tulnud, hiljem sai ta selle paremini kätte. Lahendus algas sellest, et ta jagas iksi iks üheks ja iks kaheks. Edasi ma ei olnud kindel, mida ta kirjutanud oli. Võibolla mul polnud ka kõiki vajalikke eelteadmisi. Õppejõud ütles: "Nagu on öelnud Lennart Meri, integraali võtvad maod ei murra. Mõni natuke mürgitab." Sellega tahtis ta öelda, et mürkmaod ei ole nii tapvad kui kägistavad maod. Et üliõpilase lahenduskäik oli vale, kutsuti tahvli ette järgmine üliõpilane. Auditooriumist kostis pominat, sest teine üliõpilane kirjutas uuesti osa asju, mis esimene juba kirja oli pannud, sealhulgas iks üheks ja iks kaheks jagamise. Õppejõud võttis tahvlilapi ja kustutas mõned asjad ära, aga ma ei saanud aru, kumma kirjutatutest. Üliõpilane hakkas nii kiiresti kirjutama, nagu oleks tegemist komöödiafilmiga. Sander kobas mu taskut ja ütles imestunult, et mul ei olegi pangakaarti taskus. Vastasin, et mul ei olegi pangakaarti, vaid ma hoian raha seifis. Soovitasin tal seif ära varastada. Sander ütles, et ta varastabki.

0 vastukaja: