kolmapäev, november 22, 2006

Maja metsas

Nägin unes, et meile oli pandud senisest erinev internetiühendus. Ühendus töötas sel ajal, kui põles küünal. Sai ka püsivalt internetti lülituda, kuid selle eest tuli palju maksta. Ühele Tooma klassivennale hakkas meeldima tvistmuusika. See tähendas, et põõsastes süttis tuli. Aga kaua see ei põlenud, sest selle stiili aeg oli läbi. Üks naine rääkis, et nüüd võib rahus metsal põlema minna lasta, küll see varsti ära kustub. Metsas oli maja ja selle kõrval põles lõke. Maja oli Tõnu oma. Tõnule pidid varsti tulema kutsutud külalised, kelle auks ta tahtis lõkke hiiglaslikuks teha. Hoiatasin teda selle eest, aga ta ei võtnud mind kuulda. Toomas ajas tule suuremale alale. Ütlesin talle, et kui ta tahab kõike ära põletada, siis kandku see lõkkesse, mitte ärgu ajagu tuld igale poole.

Mängisin maleturniiride sarja. Mul läks suhteliselt hästi, kuid eelviimasel turniiril jäin viimaste hulka. Selle tulemusel jäin vabaks just viimasel ja otsustaval turniiril ja rohkem punkte üldarvestusse ei saanud. Vaatasin viimase turniiri ajal pealt, kuidas Heigo musta lipu ja vankriga valge vangerdatud kuningale h-liinilt matti pani. Eelviimane turniir läks mul vist sellepärast halvasti, et see oli eelmise turniiri suhtes vaid nädalase vahega ja ma olin nähtavasti veel väsinud, kuigi varem oleksin arvanud, et väsimus nii kaua ei kesta. Kui viimasel turniiril oleksid kõik viigi teinud, oleksid kõik saanud minuga võrreldes pool punkti juurde.

Norra kohta kirjutati, et see sõlmis koos teiste Põhjamaade ja Jaapaniga lepingu, mis oli halb leping, sest Norras olid sel ajal võimul natsid. Sellele kirjutisele vaieldi vastu, et Norra riik ei põhinegi sellel lepingul, vaid Kalmari unioonil. Ja Jaapani riik põhineb ka hoopis ühel teisel lepingul Põhjamaadega. Klaus otsis välja, et tegelikult see sõjajärgne kritiseeritud leping ei sündinudki Norra natside ainuvõimu ajal. Natsid olid küll valitsuses kõige suuremalt esindatud partei, kuid nad olid mitme teise parteiga koalitsioonis ja natse oli valitsuses alla poole ministritest. Helistasime selle kohta ka inimesele, kes oli samaaegselt Tõnu ja Kivisildnik. Tema oli Norras elanud. Ma ei tahtnud lauseid kuuldavalt lõpetada. Vastuseid ma ei kuulnud, sest neid kuulas Klaus. Nägime televiisorist, kuidas laiadel Aasia aladel käis sõda. Toimusid plahvatused, milles inimesed rängalt kannatada said. Üks poiss viskas seal taldriku maha. Algul ei saanud ma aru, miks ta seda ilusti maha ei pannud, kuid siis taipasin, et ta otsib pommi. Mõtlesin, et peaksin ise ka pomme otsima hakkama. Teeksin seda vasaku käega, sest parema allesjäämine on mulle tähtsam. Olime Tõnu metsas asuva maja juures. Tõnu ütles, et ma siiski ei saa peauksest siseneda, sest sealt jõuab ruumi, mille ta on ehitanud kohaliku kooli jaoks. Vastasin, et ma olen varem ka tundi seganud. "Palun vabandust, et ma tundi segan," ütles Tõnu selle peale. Nüüd kus ma Tõnu-Kivisildnikut oma silmaga nägin, olin küll nõus temaga kuuldavalt rääkima. Ta seletas, et see riikidevaheline leping sõlmiti siiski veel ajal, kus natsid olid Norras ainuvõimul. Ta oli Klausi jutu peale artiklit Klausist hoolsamalt vaadanud. Küsisin, kas see hilisem koalitsioonivalitsus tegutses siis natsipartei lagunemise ajal. Ta vastas jah. Natsipartei liikmed olid hakanud asutama uusi parteisid, kuni natsiparteid enam ei olnudki alles.

0 vastukaja: