laupäev, detsember 02, 2006

Mõttetegevusi

Nägin unes, et uurisin ajaloo raamatuid. Vahepeal kiirustasin, nii et pidin pärast seda leheküge uuesti uurima. Iga kord, kui ma läksin teise kohta, pakkisin osa raamatuid kaasa, neid mis hetkel kõige rohkem huvitasid. Need olid iga kord erinevad. Pillele ei meeldinud, kui ta nägi, et ma pakkisin sisse ka ühe tema riiulist võetud raamatu. Ta protesteeris, et see raamat on meie oma. Läksin kooli füüdsika tundi. Algul ma ei näinud, mis on kirjutatud Sandri vihikusse või tahvile, aga varsti hakkasin nägema. Kui seda Sandrile ütlesin, vastas ta, et silmad tahavad harjumist. Varsti avastasin, et ma pole ikkagi kindel, mis tahvlile on kirjutatud. Püüdsin ülesannete lahenduse tahvlilt vihikusse kirjutada ja ka kõigest ise aru saada. Aga see läks mul raskustega. Olime Holtsi matemaatikatunnis. Otsisin võimalusi murde taandada või midagi sulgude ette tuua, aga ei leidnud. Holts hakkas õpetama uut võtet, millest ta oli vist ka kunagi varem rääkinud. See seisnes selles, et valida ülesandest välja kolm arvu ja need kokku liita. Kui Holts minu vihikusse vaatas, siis ta näitas, et olengi tahvlile valesti näinud ja arvude vahele valed märgid pannud. Koju tõi Klaus pühapäevase "Spordilehe". See leht ilmus kolm korda nädalas. Mind huvitas, kas seal veel malenurk ilmub. Selgus, et see ongi seal sees. Lisaks oli veel kaks lehekülge üleni malele pühendatud. Mõtlesin, et ma võiks ehk malepartiid jälle sealt välja lõigata, nagu sel ajal kui leht meil veel koju tellitud oli. Aga ma ei hakanud seda esialgu tegema, sest see eksemplar oli Klausi oma ja ta võis seda veel lugeda tahta. Mängisin sealt lehest järgi bridžipartii. Kui ma seda vanasti teha proovisin, ei saanud ma kõigest aru, aga nüüd tundus kõik lihtne ja loogiline. Viimaseid käike polnud isegi kõiki välja kirjutatud, sest oli niigi aru saada, mis need olid. Teiseks mängisin järgi kabepartii. Alles kolmandaks asusin male juurde.

0 vastukaja: