laupäev, detsember 30, 2006

Unenägude tõlgendamine

Üks mees ütles, et tema oma unenägusid kellelegi ei räägi ja et Freudi teooriate järgi saab kõik unenäod ära seletada. Mina vastasin, et Freudi teooriad on valed, Jung tõlgendas unenägusid teisiti ja tema teooriad on ka ainult osaliselt õiged. See mees ütles, et tema meelest tõlgendasid Freud ja Jung unenägusid täpselt ühte moodi. Mina ütlesin, et keegi ei saa tõestada, mida minu unenägudes mingi asi tähendab. Mees nimetas teist meest, kes pidavat oskama kõiki unenägusid kohe seletada. See teine mees on ühte minu unenägu seletanud, aga minu arvates ta seletas valesti. Rääkisin tol korral, et olen unenäos kartnud, et ma enam ei ärkagi. Seletus kõlas nii, et me kõik tahame surra magades. Mina mäletan hoopis, et seal unenäos oli õudne, et ma ärgata ei osanud. Sellele tooksin võrdluse, et kui keegi pimedas trepikojas ei näe võtit lukuauku pista, siis ei ole õige öelda, et ta tahabki trepikojas ööbida. (Ükskõik, kas see juhtub ärkvel olles või unenäos.) Ma kujutan ka ette, et kui keegi loeb minu tänast unenägu, kus ma kolin teise majja, siis ta arvab, et ma tahaksin seda väga teha. Tegelikult oli nii, et meil käis külaline, kes rääkis telesaatest, kus oli juttu inimestest, kes kaua vanemate juures elavad. Külaline arvas, et nii teha ei ole õige. Selle peale mõtlesin hoopis, et elan oma kodus, korteri erastamisel on kasutatud minu EVP-sid, siin on ka töövahendid, mida välja kolides ei saaks kaasa võtta ja uues kohas ma arvatavasti ei kohaneks.

2 vastukaja:

Anonüümne ütles ...

(: enesekindlus ei käi tingimata koos teadmistega :) Naljakas kuidas osad arvavadki, et nad juba kõike teavad.

Simo Runnel ütles ...

Laulusõnad ütlevad, et inimene õpib kogu elu, sureb aga ikka lollina.