reede, aprill 13, 2007

Gorbatšovi juhtnöörid

Olin NLKP poliitbüroo liige. Gorbatšov andis meile ülesandeks alustada Nõukogude Liidu lagundamist, milleks tuli avalikustada ajaloofakte. Mina pidin minema Leningradi arhiivi otsima materjali venekeelse artikli jaoks, milles pidin tegema avalikuks, et üks juhtiv kommunist oli bolševistlike kalduvustega juut. Ma eelistasin siiski esialgu kirjutada eesti keeles, sest seda ma oskasin paremini. Aga avalikustamine algas üldiselt vene keeles ja Eesti lehed kirjutasid Vene lehtede põhjal. Gorbatšov tahtis Nõukogude Liitu lagundada selleks, et päästa Venemaa teiste liiduvabariikide küljest lahti. Raamatus oli toodud statistika, mille järgi eestlaste osakaal Nõukogude Liidu rahvastikust järjest vähenes ja venelaste osakaal suurenes. Venemaad tahtis Gorbatšov eraldada võibolla sellepärast, et islamiusuliste sündimus muutus venelaste omast suuremaks. Gorbatšov ütles veel, et inimesed peavad saama võimaluse võime kritiseerida, et võimud oskaksid nende elu parandada. Pidin minema Leningradi kunstivõistlusele. Kui hakkasin võtma oma sahtlist selle jaoks vesivärve, siis nägin, et Henn on ühe karbi sealt just välja võtnud. Ütlesin Hennule, et see on minu sahtel. Henn ütles oih. Lubasin Hennul selle karbi võtta, aga ütlesin, et ülejäänusid mul läheb endal vaja, sest lähen Leningradi võistlema. Tegelikult oleks hea olnud, kui mul oleks seal kaasas olnud kõik minu vesivärvid ja vildikad. Maalisin värvikarbi kaane alumisele küljele mustri. Tegin mustrile tuhmi musta raami ümber. Kuigi minu pilt oli idee poolest huvitav, võis oodata, et Leningradis teised maalivad minust muidu ilusamaid pilte. Kõndisin läbi linna ja ei teadnud veel, kas minna Leningradi rongile. Rongis oleks tulnud hoolega valvata, et kotti ega raha ära ei varastataks. Aga mulle hakkas tunduma, et Venemaale sõiduks on vist viisat ka vaja. Oli hea, et oli palju ettevalmistusaega, mille jooksul kõik asjad said meelde tulla. Astusin autoteele, aga märkasin fooris punast tuld, mistõttu läksin kõnniteele tagasi. Lähedal oli pealegi politseiauto. Kui süttis roheline tuli, põles see liiga lühikest aega. Ütlesin võõrale vanale naisele, et isegi mina ei jõua selle ajaga üle mõlema teepoole. Naine vastas, et ei jõuagi.

0 vastukaja: