pühapäev, juuli 29, 2007

Kokk hakkas ronima

Isa palus mul kirjutada laulupeo jaoks näidendi algus. Keegi teine pidi selle lõpetama. Kirjutasin, et Arnold Rüütel oli kunagi kosmoseagentuuri juht. Selle koha kandsin ise ette, Toomas lõpetas omapoolse täiendusega, et sellepärast Rüütel ongi praegu Eesti president. Kui laulupidu lõppes, ütles Klaus mõnedele seal viibinutele, et nad võivad koos temaga telkima jääda. Mina mõtlesin välja kaks luuletust, millest ühe kirjutasin esialgu üles lühendatud ridadega, teist üldse mitte, aga kavatsesin mõlemad hiljem korralikult üles kirjutada. Läksin Meelva sööklasse. Seal küsisid kokad mult isikuandmeid, mis nad üles kirjutasid. Kui ütlesin korterinumbri, siis pakkusid nad, et minu vanus on sama, mis korterinumber. See oli maainimeste karm nali. Linnainimesed ei oleks vanust suurendama hakanud. Näitasin Tõnu väljaantud raamatud, kus olid ära toodud minu ilmunud luulekogude kaane kavandid. Ütlesin kokkadele, et see peaks neid huvitama, sest kavanditel on fotod nende külast. Luuletuste kohta, mille olin kavatsenud üles kirjutada, ütlesin, et ma neid ei kirjutagi, sest need on hakanud mul juba meelest ära minema. Üks kokkadest kirjutas ka luuletusi. Ta sai minu jutust valesti aru, nagu roniksin ma majaseina mööda üles. Seetõttu hakkas ta ise mööda seina üles ronima. Varsti oli ta juba nii kõrgel, et targem oli teda mitte hoiatada, vaid ainult hinge kinni pidada. Tuli üks vanem meeskirjanik, kes ei taibanud üldse, et ronimisel oleks seos minuga, vaid seostas seda ühe kirjaniku loomingu mõjuga. Ta rääkis valju häälega, et eesti kirjandus ei ole piisavalt verine, aga ronijat mõjutanud kirjaniku ühes raamatus saab surma 20 inimest. Ronija ehmatas rääkija hääle peale ja kukkuski alla. Aga ta jäi ellu, sest kukkumise kergendamiseks oli akende alla kuhjatud pehmet mulda.

Salvestasin uut faili. Arvuti hoiatas mind, et erinevalt teistest selle kataloogi failidest ei ole uue faili sisu piisavalt Aafrikaga seotud. Tegelikult ei olnud vanematest failidest ka kõigis Aafrikast juttu, aga arvuti arvates võis neis kaudne seos olemas olla, sest neis oli nimetatud teisi maid. Diktaatoril põlesid tühjades ruumides vaheldumisi roosa, roheline ja pruun valgus. Diktaator hoidis käes pealuud. Pealuu käes hoidmine avas tee hukkamistele. Majas peitsid ennast läbisegi kahe erineva vaenupoole võitlejad. Üks tegelane jooksis ringiratast läbi kõigi tubade ja pidas peitunud võitlejatega tulevahetust. Ta lasi maha nii vastaspoole võitlejaid kui ka eksikombel omasid, aga ise pihta ei saanud.

0 vastukaja: