esmaspäev, oktoober 29, 2007

Hüvastijätt. Neegrite mäss.

Liisa ja kaks temast veel väiksemat tüdrukut ütlesid minu vendadele head aega. Isa tahtis, et mina ja Liisa ka üksteisele head aega ütleksime. Ta tahtis mind selleks süles äraminejate juurde viia. Küsisin, kas nüüd võtab väiksem suurema sülle. Selle peale viis isa mind auto juurde hoopis oma varvaste peal hüpitades. Äraminejad istusid juba autos. Sõin auto põrandalt tagaukse juurest kisselli ära. Kui see otsas oli, panin autoukse kinni ja auto sõitis minema.

Mul oli ühe autori artiklite kogu juba koos, aga leidsin ajalehest veel artikleid, mida sinna lisada. Siis tuli meelde, et ma olen kirjutanud raamatule järelsõna, et selles raamatus ajaleheartikleid sees ei ole. Isa oli andnud minu kätte ka enda koostatavate raamatute materjalid. Ühe õppejõu raamatusse oli pandud "Postimehes" ilmunud artikelid, aga mina leidsin tema artikleid ka "Eesti Päevalehest". Ma ei teadnud, kas panna need ka sisse või kuulub selle raamatu koostamispõhimõtete hulka, et sinna "Eesti Päevalehe" artikleid ei panda. Üks selles ajalehes mõne aasta eest ilmunud selle õppejõu artikkel oli väga huvitav. Seal oli juttu sellest, et ühe Aafrika riigi diktaator on põgenenud Prantsusmaale ja tänu oma rikkusele seal suure mõju saavutanud. Ta pidi pääsema valitsuskoalitsiooni. Peaministri enesetapu korral oleks uueks Prantsusmaa peaministriks saanud neeger. Siis oli oodata, et ta viskab tuumapommi sellele Prantsusmaa linnale, kus on kõige suurem valgete osakaal. Prantsusmaale oli palju neegreid sisse rännanud ja nad märatsesid sageli. Aga värvidest oli Prantsusmaal kõige rohkem näha kollast ja rohelist - need olid küpsed ja toored sidrunid.

Algas neegrite ja valgete massi kokkupõrge. Neegrid olid tugevamad, tapsid enamuse valgeid maha ja tulid riigis ise võimule. Üks valge jäi ellu tänu sellele, et ta peitis ennast kapi alla. Nüüd tuli ta sealt välja, ta oli oma naha mustaks värvinud ja kandis kollast särki nagu enamus neegreid, mistõttu teda peetigi neegriks ja talle midagi ei tehtud. Ta sõitis autoga uue neegervalitseja juurde ja asus selle lähikonnas tööle.

0 vastukaja: