reede, jaanuar 04, 2008

Kaitsmiselt rongile

Autol läks kumm katki. Tõnu juhtis auto maja ette. Enne kummi lõhkemist oli kokku lepitud, et hommikul tuleb Toomas autot võtma. Ta sai kummi ära vahetada, aga kui peab kumme vahetama, siis ei teegi auto liikumist kiiremaks.

Rääkisin magistritöö kaitsmisel, et kuna eelmisel päeval üks teine magistrant kuulis ühe vanema inimese käest, et selle magistrandi kaitsekõnes on liiga palju viiteid, siis muutsin ka mina oma kõne ära. Läksin pärast kaitsmist rongijaama, et sõita Peedule. Rongi veel ei tulnud, seetõttu otsustasin natuke ujuda. Vee ääres nägin naisi, kes ei olnud korralikult riides. Sellest järeldasin, et siis ei ole mul ka korralikke ujumisriideid vaja. Ujusin madalas vees ja liigutasin ainult käsi. Jõudsin kohani, kus mind hirmutasid kaldal olevad veised. Nad olid ketis ja peale kahe ülejäänud ka tara taga, aga pidasin targemaks sealt kiiresti tagasi ujuda. Kui olin jaamahoones, saabus rong teisele teele. Ma ei riskinud minna rongi peale üle esimese tee, vaid kiirustasin läbi tunneli. Kohtusin agressiivsete meestega. Nende juhtidel oli juba näost näha, millised inimesed nad on. Helina oli mulle kirjutanud, mida sellised mehed teinud on, aga ta polnud neid piisavalt hukka mõistnud. Koolides jagunesid juba kõik poisid kurjategijateks ja ohvriteks. Mina püüdsin veel sellisest elust kõrvale hoida. Mul ei olnud enam aega vaadata rongi silti, seetõttu tuli küsida mõnelt reisijalt, mis rong see on. Praegu vist rongid Elvani ei sõitnud, vaid ainult Peeduni, seetõttu polnud õige küsida, kas see on Elva rong. Rongil oli ainult üks vagun, seetõttu ei hakanud ta sõitma mööda raudteed, vaid mööda autoteel olevaid rööpaid. Vagun oli väga täis ja ruumi tekkis seismiseks juurde alles siis, kui keegi maha läks. Vagunis käis ringi piletimüüja. Maksin talle ebatäpse rahaga. Kuna rong kuulus Pihkvale, sain ma kroonide eest tagasi rublasid. Protesteerisin, et see on rahaseaduse rikkumine. Tagasisõiduks sain nüüd pileti osta ainult rublade eest, aga müüja poleks neid võibolla ise vastu võtnud. Kuulsin, kuidas ta kontoris oma töökaaslastele imestust avaldas, et ma seaduse rikkumisest rääkinud olin. Tema selleks töötaski sellel ametikohal, et oma rublasid kroonideks muuta. Kodu poole kõndisin koos Helinaga ja olin tema pärast mures.

0 vastukaja: