reede, jaanuar 25, 2008

Maleaasta alanud

Täna käisin mängimas malet oma lapsepõlvekodu vastasmajas. Osalt läksingi sinna selleks, et üle tüki aja seda tänavalõiku vaadata. Nii ilus ei olnud, nagu unenägudes, aga huvitav oli ikkagi. Mängiti endises lasteaiahoones, mille ruumides ma pole varem viibinud, aga mille õuel olen kunagi liivakastis mänginud. Et ma olen varemgi malemängu liivakastis mängimisega võrrelnud, siis on hea, et nüüd sai ka kohad ühendada.

Turniiri peeti uusaastaturniiri sildi all. Kogunes 28 osavõtjat, mõtlemisaeg 15 minutit. Esimeseks tuli V. Tiit 5,5 punktiga 7 võimalikust. Mina sain 3,5 punktiga 13. koha.

Minu reiting oli enne turniiri algust 1910. Esimeses voorus läksin kokku vastasega, kelle reiting oli 1588. Võitsin vastastikuste löömiste käigus materjali, kuid vastase etturid tundusid ikkagi ohtlikud. Tulemuse otsustas see, et vastasel sai mõtlemisaeg otsa. Teises voorus oli vastase reiting 2029. Ühel hetkel pani ta vankri puhtalt ette ja järgmisel käigul alistus. Kolmanda vooru vastase reiting oli 2086. Lasin panna kahele vankrile ratsuga kahvli, kuid kui pakkusin kvaliteedi asemel veel etturit, eelistas vastane selle löömist ja vankrid pääsesid tule alt. Lõppmängus, kus materjali oli juba niigi vähem, tuli veel kahvel kuningale ja odale, mille järel alistusin. Neljandas voorus oli vastase reiting 1922. Andsin avangus ära etturi, mida tagasi saada enam ei õnnestunud. Vastumängu otsides läks kaotsi veel nuppe ja lõpuks alistusin. Viiendas voorus alustas vastane reitinguga 1676 käikudega 1. e3 e5 2. d3. Peaaegu kõik liinid sulgusid, kusjuures mul oli kõikjal ruumi rohkem. Lõpuks pidi vastane vigureid vahetades lööma etturiga väljale, kus ettur kaotsi läks, mistõttu mina võitsin. Kuuendas voorus mängisin turniiri kõrgeima reitinguga osavõtjaga, kelle reiting oli 2088. Kaotasin kahekäigulise kombinatsiooni tõttu, mille käigus pidi kaotsi minema minu lipp, kuigi olin seda ähvardust veidi enne käigu sooritamist veel näinud. Seitsmendas voorus oli vastase reiting 1942. Lauale jäid sümmeetrilised etturid ja lipud ning minul oda ja vastasel ratsu. Leppisime vastase ettepanekul viiki.

0 vastukaja: