laupäev, mai 31, 2008

Päikesekellast käbideni

Kunagi olin ühte päikesekella varem ka näinud. See oli vist Haapsalus. Täna nägin Tõravere oma. Sellele olid ilmakaared peale kirjutatud. Üleval oli lõuna ja all põhi. Päike parajasti paistis, nii et varju oli näha. Kui ma täna istusin tükk aega puutrepil ereda päikse käes, oli teisele poole maja minnes õu justkui pime. Toas on pimedam kui õues, aga sinna jõudes silmad juba harjusid. Ema tõi vist suvilast ära kardinad, mis olid juba 1980. aastatel minu magamistoa akna ees. Koid ei ole neid ära söönud. Emal oli mõte, et võiks need panna selle ruumi akna ette, kus ma praegu arvutiga kirjutan. Aga hakkas paistma, et arvutiga samasse ruumi nad ei sobi, sest on paksud, aga arvutiga töötades peab sageli keset päeva läbipaistmatu kardin ees olema. See on ka üks põhjus, miks arvuti kehv asi on. Valgus olevat tervisele kasulik, aga arvuti võtab selle ära. Mõned inimesed võtavad endalt ka maikuise linnulaulu ära. Nad on küll maal ja õues, aga summutavad linnud tümpsmuusikaga. Maal teevad häält veel kurjad koerad. Koertega on nagu inimestegagi, et kaugelt kuulates võib nende haukumine ilus olla, aga nii lähedale ei taha sattuda, et koera juba näha oleks. Täna oli ühe koeraga nii, et ta haukus minu peale küll hirmsasti ja kippus üle aia kallale hüppama, aga kui tulin sama teed tagasi, ei olnud mingit haukumist. Siis ei näinud ma küll koera ennastki, nii et võibolla polnud teda enam seal. Aga võis ka olla, et ta oli minuga juba ära harjunud. Päris võimatu ei ole seegi, et aitas see, et tagasiteel palusin mõttes koera, et ta rohkem ei hauguks. Jumalat ma ei palunud, vaid just koera. Pärast bussis üks väike laps karjus väga valjusti. Eristasin sõnu “ei lähä”, aga ei saanud aru, mis oli selle lause algus, mida ta korrutas. Ema sai hääldusest paremini aru, aga tal ei jäänud meelde. Siiski mäletas ta pärast, et üks laps oli öelnud, et homme lähevad nad tsirkusesse, teine oli karjunud vastu, et ei lähe. Homme olevat lastekaitsepäev ja sellega seoses toimuvat tsirkus. Mina ennast toimuvaga kursis hoida ei jõua, sest ajalehed on nii paksud. Lugema hakates võib juhtuda, et loed mõnelt leheküljelt kõik läbi ja rohkem lugeda pole enam aega. Võib ka juhtuda, et loen läbi kõik pealkirjad ja saan sellest mürgituse. “Sirbis” kirjutas hiljuti listist tuttav bioloog, et tema eelistab sõna “mürgitus” vormile “mürgistus”. “Eesti Loodusest” panin viimati tähele, et seal kirjutati siiski mürgistusest. Täna pahandasin emaga maikellukese õie korjamise eest, sest see lill on mürgine. Meil ei olnud ka erilist kätepesemisvõimalust ja nende kätega tahtis ta veel süia. Aga ta ütles, et on varemgi nii teinud ja pole midagi juhtunud. Ega ma ei tea, kus maikellukesel mürk paikneb. Kas ta on üleni mürgine või sisaldab mürki ainult mingi tema osa. Ema käis mulle peale, et ma enne metsa minekut määriksin ennast puugitõrje kemikaaliga kokku. Seda ma ei teinud. Ma pole seda ka kunagi varem teinud ja ei mäleta varasemast ka selliseid soovitusi. Puugivaktsiini on küll teha soovitatud. Puugivaktsiini ei pidavat kõigile soovijatele jätkuma. Ma pole ennast kunagi puugihaiguse vastu vaktsineerima läinud, aga võibolla kunagi lähen. Seni on mul elus olnud kolm puuki, aga ma pole haigust saanud. Paljud tuttavad inimesed siiski on. Borrelioosi vastu ei olegi vaktsiini. Mingi kolmas puugihaigus olevat ka olemas, aga sellest ei mäleta ma midagi. Minu vanaisal oli elus 60 puuki. Kui mina ütlesin, mitu minul on olnud, siis ta imestas, et nii vähe. Ega ma ei ole ennast tänase maal käimise järel üle kontrollinud. Aga vast ma midagi ei saanud, sest käisin teed mööda. Vapramäe metsas oli palju autosid. Kohtusin seal ka ühe väikse koeraga, aga see ei olnud üldse kuri. Oli inimestega koos, aga mitte ketis. Kett paistis siiski kaasas olevat. Me tulime maalt kavatsetust varem tagasi sellepärast, et ei olnud eriti palju sööki kaasas. Plaanis oli võtta rohkem, aga osa ununes koju. Käisin otsimas asula pealt toidupoodi, aga seda ei paistnud seal olevat. Poeteel lendas mul tuulega taskust välja 100-kroonine. Kuulsin siiski selle lendutõusmise sahinat ja korjasin ta maast üles. Veel korjasin täna maast üles kaks käbi. Üks neist oli kuusekäbi ja teine männikäbi. Panin nad sinna, kust võtsin.

0 vastukaja: