neljapäev, juuni 12, 2008

Enne ilmutamist tuli uudis

Üks naine luges sõimukirju, mis talle oli saadetud. Kord nägi ette, et kui talle saadetakse sõimukirja kaks korda, peab ta ülemusele lahkumisavalduse esitama. Seda ta tegigi. Kuigi minu arvates ei olnud see vajalik, sest talle oli saadetud kaks erinevat sõimukirja, mitte kaks ühesugust. Ülemus pani lahkumisavalduse praeahju, et see ära põleks. Sellest sai ülemus ise vingumürgituse. Üks vana mees ja üks vana naine said aru, et nad on vingu kätte jäänud, aga ei jaksanud enam midagi ette võtta.

Toomas oli maksnud raha, et talle ilmutataks foto Moskva-reisist, millel ta oli osalenud. Aga enne ilmutamist tuli uudis, et pildistajalt on Moskvas fotoaparaat koos filmiga ära röövitud. Minu arvates näitas see, kui ohtlik see Moskva-reis oli olnud: vägivalda esines Moskvas nii enne kui ka pärast seda reisi. Toomas põrutas rusikaga lauale, et miks ta fotot ei saa. Talle oleks võidud nüüd vähemalt raha tagasi maksta, aga paistis, et seda ei tehta. Kaks meest, kes pildistamisega seotud ärimeest tundsid, ajasid omavahel juttu, rääkides selle ärimehe varandusest. Mind hakkasid nad kiitma selle eest, kui hästi ma olin ühte ajalooperioodi kirjeldanud. Nad tõstsid esile ka seda, et olin pannud kõnniteele kaldtee, mida mööda vanainimene saab toolile istuma minna ja kõnealuse ajalooperioodiga tutvuda. Kohendasin kaldteed, sest tegelikult viis see esialgu toolist mööda. Üks meestest andis kontrolltöö küsimuseks, et miks talupojad olid olnud "venelased" või "rootslased". Küsisin üle, et kas need sõnad tuleb kirjutada juttumärkides ja et mina vist ei pea kontrolltöös osalema. Osalema ei pidanud ma sellepärast, et olin juba varasema kontrolltöö eest viie saanud. Tegelikult tuli mulle meelde, et vahepeal oli veel üks kontrolltöö, mille eest sain natuke madalama hinde. Leidsin oma kotist kaheköitelise inglise-eesti sõnaraamatu. Ütlesin, et olen selle vist õpetaja Rootsi tunnis kogemata kotti pannud. Tekkis kahtlus, et see võib olla ka mu enda oma, sest mul on samasugune sõnaraamat olemas. Aga kontrollides selgus, et leitud köidetel olid siiski kooli raamatukogu märgid. Ütlesin, et lähen viin sõnaraamatu tagasi. Küsisin tundi andvalt mehelt, kas ma ikka võin tema tunnist ära käia. Ta lubas seda teha. Ma polnud kindel, kas praegu õpetaja Rootsil veel mõni tund käib. Aga kui minul kui õpilasel nii pikk päev oli, siis võis olla ka õpetajal. Suundusin stendilt ruumijaotusplaani lugema, et näha, kus ruumis ta võib olla. Tegelikult oli mul õpetaja Kalmele ka üks sõnaraamatu köide tagasi viimata, aga sellega ma ei kiirustanud.

0 vastukaja: