teisipäev, august 12, 2008

Osa klotse jäi mängust välja

Nägin unes, et läksin Peedule. Istusin lühikeste varrukatega särgiga ühes augus. Mul oli külm. Aias kõndisid ringi Maaja, Liisa ja koerad. Maaja naeris minu üle. Arvatavasti sellepärast, et Peedul ei olnud mul tegevust. Mõtlesin kaarti vaadates, et üks riik saab Gruusiaga vist sellepärast nii hästi läbi, et nad on ühesuguse kujuga. Ühes majas mängisid põrandal Ann, Toomas ja teised ühte mängu doominoklotsidega. Mõnesid doominoklotse polnud nad kasutusele võtnud, vaid need olid minu ees laual. Pakkusin neid mängijatele. Aga paistis, et neile ei sobi nende klotside numbrid. Maria hoidis kinni kepi ühest otsast ja mina teisest otsast. Ütlesin, et ma vaatan, mis suunas Maria kepi tõmbab, kui ma sellest lahti lasen. Selle peale torkas Maria kepi hoopis minu suunas. Ütlesin, et ma teadsin, et ta nii teeb. Nüüd tõstis ta selle lae suunas. Sain kaks ümbrikut. Kõige rohkem lootsin, et saan kirja Helinalt, aga temalt siiski kirja ei olnud. Üks ümbrik oli saadetud Nõost. Oletasin, et see on jälle üliõpilaspileti pikendamisvajaduse kohta. Aga mõtlesin, et rohkem ma seda ei pikenda, sest nüüd on mul ülikool läbi. Mõtlesin, kuidas ümbrikud avada. Kõige lihtsam oleks olnud rebida, aga see oleks ümbrikud koledaks muutnud. Parem oli kuskilt käärid otsida. Seisin koolimaja aknal. Vaatasin, et kooli õue tänavapoolne osa on endiselt punane, nagu aastaid tagasigi. See võis tulla sellest, et sinna langes sellise puu lehti, mis mulda niimoodi värvivad. Teisel pool tänavat pargis oli maapind samuti punane. Dumas' raamatus oli selline koht, kus Porthos vaatas kuud ja ütles, et kuu on täna kuidagi verev. D'Artagnan vastas, et päeval enne Henri IV tapmist märkas Henri IV malelaual vereplekke. Aga Porthost järgmisel päeval tapma ei hakatud, vaid lähenes hoopis Inglise kuninga hukkamine. Lahkusin koolimajast. Jäin koolilähedase õue juurde seisma. Möödus Mari S. Ta võis mõelda, et ta polegi varem mind tänaval seismas näinud, alati olen ma kõndinud. Möödus Mart Laar koos kellegagi. Tema võis mõelda, et minu Euroopa Liidu vastu olek on minu iseloomuga kooskõlas - siin seisan ka üksi, kui kõik teised liiguvad hulgakesi. Mul oli vaja koolimajja tagasi minna.

0 vastukaja: