neljapäev, september 18, 2008

Saadikuks Hiina

Üks autor teatas, et tuumaplahvatusi tuleb hakata tegema veega, sest see ei tekita kiiritust ja ei ole kahjulik. Toas toimuski plahvatus, mille põhiline tagajärg oli, et tuba läks auru täis. Minu arvates olid siiski ka sellised plahvatused kahjulikud, sest need soojendavad kliimat. Isa hakkas minuga pahandama, et miks ma ei mõtle selle üle, kust tulevikus energiat saada. Minu arvates ei olnud mõtet selle üle mõelda, sest oli niigi selge, et energiat polegi enam kuskilt võtta. Või siis võiks isa ise mõelda, äkki avastab mõne uue loodusseaduse. Kui autor väitis, et tema korraldatud plahvatus oli tuumaplahvatus, siis minu arvates oli see väide pettus.

Mind oli määratud Eesti saadikuks Hiina. Pidin sinna kohale sõitma, aga siis Eesti riik otsustas, et ta ei saadagi sinna saadikut, sest Hiinaga on suhted halvad. Läksime kahekesi kohale omaalgatuslikult. Jõudsime majja, kus oleks pidanud asuma muuhulgas saatkonna ruum. Koridoris valvas üks hiina naine, kes hakkas minuga juttu ajama. Ta oli õppinud eesti keelt ja paljusid teisi keeli, rääkides eesti ja inglise keele segu. Mina vastasin ainult inglise keeles, oskamata hiina keelt üldse. Naine avaldas imestust, et ma ikkagi tulin, tema oli ajalehest lugenud, et ma ei tulegi. Vastasin, et tulin siia nagu turismireisile, sest muidu ma välisriikides ei käi. Meid juhatati meile määratud ruumi. Seal tuli vahetada kingad hiinapäraste lahtisemate vastu. Võtsin jalast ka pikad püksid. Naine naeris minu üle. Et ta ei saaks mind vaadata, võtsin ta sülle. Algul arvasin, et süles on imepisikest kasvu paljas naine, aga siis sain aru, et see on hoopis koduloom. Ja see naine, kellega olin koridoris rääkinud, tuli eraldi tagasi, nii et oli siiski teine isik. Ta nimetas kahte tugevat maletajat, kellest ühte olevat ma võitnud kolm ja teist neli korda. Ta küsis, kuidas vastased minu võidule reageerisid. Vastasin inglise keeles, et nii palju kordi ma neid võitnud ei ole, aga et kui ma tugevaid vastaseid võidan, siis nad imestavad, sest minu võiduprotsent ei ole tavaliselt suur.

0 vastukaja: