reede, oktoober 24, 2008

Mõtlesin korduvalt ümber

Täna toimus konverents, kus esimesel poolel räägiti ühest 19. sajandi tegelasest ja teisel poolel minu vanaisast. Algul mõtlesin minna kohale alguseks, siis mõtlesin ümber, et lähen teiseks pooleks, lõpuks ei läinud üldse. Aga üritus tuli koju kätte, sest seal osalenud sugulased tulid külla. Rääkisime siiski põhiliselt muudel teemadel. Lõpuks tellisid nad takso ja sõitsid minema. Takso tellimise ajal ei olnud nad veel riidesse panema hakanud ja kõik kohe taksole helistamist ei märganud. Andsin neile kaasa ühe raamatu. Muidu oleks võinud anda kaks, aga nii palju mul neid järel ei olnud. Hiljuti määrati mulle toetus uue raamatu väljaandmiseks. Raamat siiski nii pea ei ilmu, sest saadud summa on väike ja kirjastus tahab küsida mujalt juurde trükikulude katteks. Minu varasemad raamatud on ilmunud ilma toetuseta. Sellest on juttu ka minu kolmandas raamatus. Suurem osa kolmanda raamatu sisust on tegelikult siin blogis olemas, aga suurem osa blogi sisust ei ole selle raamatu sisu. Blogis ilmunud luuletuste põhjal olen koostanud võrguluulekogusid. Viimasel ajal on blogi külastanud lugejad, keda on huvitanud ainult maleteemalised sissekanded. Võibolla neid huvitaks ka muu, kui nad teaks, et ka unenägudes on malest juttu. Täna ma malet mängimas ei käinud, sest mõtlesin algul minna sinna konverentsile, kuhu tegelikult ei läinud. Homme on ka üks maleüritus, kuhu mind on kutsutud. On veel aega mõelda, kas sinna minna või mitte. Aga ma pole minekuks ettevalmistusi teinud. Muidu olen täna malega tegelenud küll. Vaatasin tervelt kahte maleraamatut. Üks oli Karpovi-Kasparovi MM matši teemaline, teine Heueri maleajalugu. Kui võeti kasutusele praegused malereeglid, olevat algul mängitud nõrgemini sellepärast, et oldi veel vanadest reeglitest tuleneva õpetuse mõju all. Seega võivad teadmised vahel olla kahjulikud. Või see pole siiski selle näitega tõestatud, sest ei tea, kuidas oleks mängitud siis, kui uued reeglid oleksid tekkinud tühjale kohale. Minu blogi eelkäijateks on suur hulk minu muid kirjutisi, millest osad on muudel võrgulehekülgedel ja osad paberitel, mida ma pole kunagi kellelegi näidanud. Osad on juba hävinud. Minu vanaisa kirjutas ajalooraamatuid. Malet mängis ta ka, aga tema avangurepertuaar oli minu omast erinev. Palju ma sellest ei tea, aga nii palju küll, et ta mängis kuningagambiiti, mida mina pole harrastanud.

0 vastukaja: