neljapäev, detsember 04, 2008

Roomasin Tallinna

Meil tuli õppetöö käigus läbi lugeda üks hästi paks raamat. Lugemist segas mul veidi see, et olin lugemise ajal haige, aga sain ta läbi. Kui jõudis kätte raamatu arutelu, ütles üks tüdruk, et see raamat on jama. Vaidlesin vastu, et minu jaoks oli see küll huvitav. Siis leidsin, et raamat sarnaneb Kerese kogutud partiidele, mille kaanest kaaneni töötavad läbi vaid üksikud. Mängisin malet. Vastasteks olid Kass ja Taago. Taago ütles mulle, et Kass tahab kõike ise juhtida ja alati dirigeerida. Kass ei olnud mitte ainult dirigent, vaid ka Põlva kooli õpetaja. Istusin natuke aega tema tunnis ja kuulasin, kuidas ta lastega kurjustas. Töötasin ühes Põlva asutuses. Selles asutuses valitses korralagedus. Üks teine töötaja ütles, et ma ei pea muretsema, kas mulle tööd jätkub, sest tema läheb tööle teise asutusse, kus on tunnitöö. Meie asutuse kohta ilmus ajalehes artikkel, aga selles korralagedust ei mainitud. Klaus soovitas mulle, et ma võiksin otsida tööd Tartu Kultuurkapitalist. Algul solvusin selle soovituse peale, sest arvasin, et seal töötades ei saaks midagi lugeda. Siis taipasin, et seal saaks lugeda käsikirju. Võiks juhtuda, et jätan karistuseks neile raha andmata, kes on mulle andmata jätnud. Aga seda ei oleks tohtinud teha. Ma ei saanud jätta andmata raha isegi käsikirjadele, mis mulle ei meeldi, sest need võisid meeldida kellelegi teisele. Roomasin Tartust Tallinna. Mul oli taskus vaid 10 krooni. Tallinnas otsisin tuttavat maja, aga ei leidnud. Ma olin sellest ilmselt juba möödunud, aga liikusin siiski otse edasi. Jõudsin toidupoodi, kus tahtsin osta letil olevat koogitükki. Üks poiss hakkas paluma, et ma ostaks hoopis talle vorstivõileiva. Ütlesin, et mul ainult 10 krooni ongi. Aga vahetasin koogitüki tema jaoks vorstivõileiva vastu. Kahju sai sellest müüja, kes kümmet krooni ei näinudki. Mul oli raha pangas, aga pangakaart oli Tartus. Tallinnas oleks saanud lasta endale uue pangakaardi teha, aga selleks oleks läinud vaja passi, mis oli samuti Tartus. Pidi siiski olema võimalus teha endale kohapeal isikutunnistus. Selle abil tahtsin Tallinnas tööd otsida. Aga ennast kõrvalmajas tööotsijana kirja pannes ei oleks ma maja järgmisel päeval arvatavasti enam üles leidnud.

0 vastukaja: