esmaspäev, detsember 22, 2008

Vestluseks valmistumine

Lamasin seina ääres ja hoidsin silmi kinni. Isa püüdis mind äratada, aga just sellepärast ma ei tõusnud. Isa rääkis, et üliõpilased peavad olema aktiivsed ja minema juba enne loenguid tänavale juttu ajama. Lõpuks vaatas isa, et ülesajamiskatsed ei anna tulemusi, lõi käega ja jättis mind enda arvates surema. Nüüd läksin majast välja. Puude vahel jäi minu teele põder, kes seisis paigal ja ei jooksnud minema. Selline olukord oli eluohtlik. Tegin karu ja hundi häält, et põtra hirmutada. Mulle tundus juba, et selle peale pistis ta põgenema, aga siis nägin, et ta seisab endiselt liikumatult paigal. Ronisin järsust kallakust üles, sest seda mööda ei saanud põder järgi tulla. Lõin põdra puunotiga surnuks. Siis läksin majja tagasi ja teatasin põdra tapmisest teistele, sest liha oli vaja ära tuua.

Kükitasin metsa all teel ja joonistasin seda, mida ma nägin. Tegevus oli vaevaline. Siis mõtlesin, et ühele pildile ei peagi kandma kogu vaatepilti, vaid võib alustada uut pilti. Minust möödusid võõrad inimesed. Nad võisid vaadata, et ma kükitan selle tee ääres iga aasta, sest olin seda ammu varemgi teinud. Tõnu joonistas ka. Ta maalis vesivärvidega vesivärvikarbi. Ta näitas, et maalitud karp on täpselt samasugune, nagu päris karp. Ütlesin, et see tuleb sellest, et ta maalis olemasolevaid värve. Aga ülesanne oleks raskem, kui püüda maalida selliseid värve, mida karbis ei ole. Tõnu tahtis minna õppima kunstiülikooli. Henn õppis kunstiakadeemias, mis oli teine kool. Sõitsime bussiga kunstiülikooli suunas, mis asus Pärmivabriku peatuses. Sõitsime koos Peebuga, kes õppis ka seal ülikoolis. Tõnu tundis Peepu, sest ta tundis Peebu venda. Sõidu ajal harjutas Tõnu juttu, mida rääkida sisseastumis vestlusel. Ta rääkis, et käis ühel peol, kus olid Jaan Kross ja teised kirjanikud, kes ütlesid, et kui Tõnu tahab nende perekonda tulla, siis ta peab vastavat eriala õppima, mistõttu Tõnu otsustas õppida kunsti. Mõtlesin, et kirjandus ja kunst on ju kaks erinevat eriala. Tõnule võidi vestlusel esitada teistsuguseid küsimusi kui ta oli ette valmistanud. Bussiaknast paistis palju sukki kandvaid naisi. Kõndisime üle Võidu silla. Mina kõndisin natuke maad eespool ja vennad minu taga. Nägin üle tee minemas Sandri sarnast inimest, aga ei olnud kindel, kas ta on Sander või keegi võõras. Vennad võisid mõelda, et kui mina oma klassivendade sarnaseid inimesi ei tereta, siis need ei olegi minu klassivennad.

Räägiti, et homosid saab ravida sellega, et ei lasta neil pikka aega teiste meestega kokku puutuda. Mõtlesin, et siis saaks kasutada ka sellist ravi, et hoida mehi naistest eemal. Tiirutasin suure maja erinevatel korrustel. Helen ja Viive tegid tiire kahekesi. Koolimajja minnes oli vaja esimese asjana jalgu porist puhastada. Jalanõudega veeti klassiruumidesse palju pori. Läksin Toompere ajaloo tundi. Õpetaja jagas kontrolltöid tagasi. Mina olin saanud töö erinevate osade eest kõiki hindeid. Kuna ma ajalugu ülikoolist tundsin, ei saanud mulle ainult halbu hindeid panna. Krister küsis minu selja tagant, kas ma töö jaoks õppisin ka. Vastasin, et ei õppinud. Õpetaja ütles, et sellest on kahju, et ma ei õppinud. Ütlesin Kristerile, et ma õppisin ainult nii palju, et lugesin vahetunnis enne ajaloo tundi natuke õpikut. Mõtlesin, et võibolla jõudsin siiski peatükid üks kord läbi lugeda, mida oleks olnud sama palju, kui ma olin õppinud varasematel aegadel, kui ma ajaloo kontrolltööde eest ainult viisi sain. Praeguse töö eest olin saanud viie osa eest, kus tuli kirjutada ainult ühesõnalisi vastuseid. Kui oli tulnud vastata pikemalt, siis oli hindeid alla võetud. Õpetaja ütles, et ma oleks võinud õppida. Mõtlesin, et mulle on isegi unenägudes selge, et teist korda koolis käies ma ei pea õppima. Vastasin, et ma ei õpi keskkooli jaoks sellepärast, et olen õppinud ülikoolis. Avanes klassi tagumine uks ja kooli praegune naisdirektor kõndis läbi klassi. Õpilased tõusid sel puhul püsti. Sellist kommet oli meile õpetatud vana direktori ajal, aga uus direktor võibolla seda kommet ei tundnudki. Nalja pärast tõusti püsti ka siis, kui mõni õpilane tunni ajal wc-s käis. Mõned õpilased kutsuti tahvli juurde. Aga nad ei hakanud tahvlile kirjutama, nagu neilt oodati, vaid paaridena tantsima. Algul tantsis kaks paari, aga tantsijate arv suurenes.

0 vastukaja: