neljapäev, veebruar 12, 2009

Kiidetakse rõvetsejat

Kunagi laulis Mihkel Raud ilusaid laule. Mul õnnestus paar tükki raadiost lindistada. Tegin seda sellest hoolimata, et need olid inglise keeles, aga mina pooldan rohkem emakeelset muusikat. Nüüd on sama isik avaldanud väga rõveda raamatu. Ma ei ole seda lugenud, ei kavatse seda teha ja soovitan ka kõigil teistel mitte lugeda. Aga ma olen näinud arvustusi. Erinevad arvustajad toovad välja erinevaid rõvedaid ja inimvaenulikke tsitaate. Minu arvates ei peaks endast lugupidav väljaanne laskuma selleni, et sellise teose kohta arvustuse avaldab. Või peaks see arvustus olema vähemalt äärmiselt kriitiline. Aga autorit hoopis kiidetakse selle eest, et ta on aus. See oleks justkui etteheide teistele, et nad on vähem ausad, nagu oleksid kõik inimesed nii rõvedad. Tegelikult ju ei ole. Väidetakse, et raamatu autor on ennast parandanud, saades üle alkoholismist. Asja võiks vaadata ka vastupidi, et avalikkuse ees on ilusate laulude esitamine asendunud rõvetsemisega.

0 vastukaja: