teisipäev, veebruar 24, 2009

Pidulik hetk

Üks mees saatis kirja, kus pahandas, et miks kasutatakse sõna iseseisvuspäev, kui õige on vabariigi aastapäev. Mina teadsin, et ametlik nimi on iseseisvuspäev, kuigi minu poolest võib kasutada ka mitteametlikku nimetust. Kontrollisin nüüd "Riigi Teatajast" üle, mis seaduses õigupoolest kirjas on. Selgus, et seal on toodud mõlemad variandid:

"PÜHADE JA TÄHTPÄEVADE SEADUS
Vastu võetud 27.01.1998. a seadusega (RT I 1998, 13, 162), jõustunud 23.02.1998.

§ 1. Rahvuspüha
Rahvuspüha ja puhkepäev on:
24. veebruar - iseseisvuspäev, Eesti Vabariigi aastapäev."

Kas enne aastat 1998 ka ametlik nimetus fikseeritud oli, seda ma ei tea.

Juba eile lasti raadios Elmar järjest kümme isamaalist laulu. Kõigi lauljate hääled pole küll ühe ilusad, aga sõnad olid kõigil ilusad. Minu meelest ei peaks selliseid laule varuma mitte ainult pidulikeks hetkedeks, vaid võiks lasta aastaringselt. Lõputu arv on igapäevaseid laule, milles on rida: "meil hea on olla koos". Mulle meeldib rohkem, kui "Justament" laulab: "oma rahvaga mul meeldib olla koos", sest siis on selge, et ei mõelda mitte ainult laulja perekonda või ühte perekonnaliikmetest. Kui isamaalised laulud sagedamini kõlaksid, siis oleks vast vähem kodumaa mahajätmisi ja võõrkeele kuritarvitamisi, aidataks rahvuskaaslasi parema meelega.

0 vastukaja: