kolmapäev, märts 11, 2009

Ameerika vannituba

Mind kutsuti Ameerika reisile. Oli valida lühemaajalise ja pikemaajalise reisi vahel. Valisin pikema, kuigi samas mõtlesin, et siis tunnen ma ennast kauem halvasti. Lennukisse minnes kartsin, et võibolla ei oska ma rihma ohutult kinnitada. Ameerikas kohtusime mehega, kes õppis magistrantuuris. Ta otsustas magistritöö lõpuni kirjutada alles selle peale, kui sai teada, et minu tööl oli sarnane teema. Enne seda oli ta valmis kirjutanud ainult esimese poole, mida ta oli küll 50 korda läbi kirjutanud. Järgmisel hommikul ei tahtnud mul uni kuidagi üle minna. Lamasin voodis, kui kõik teised olid juba üles tõusnud. Ameeriklased võisid mind niimoodi laisaks pidada, sest nad ei teadnud, kui suure unevajadusega inimene ma olen. Mul olid silmad rähma ja suu lima täis. Lõpuks võtsin riided ja läksin vannituppa. Panin ukse riivi, aga üks poiss pistis sõrmed ukseprao vahele ja tõmbas riivi lahti. Kõigepealt läksin sulgema kõrvalvannituppa viivat ust. Kõrvalvannitoas nägin mitut inimest, aga ei saanud aru, mis soost nad on. Kui näoga jälle oma vannitoa poole pöörasin, oli sisenenud üks naine oma lastega. Mõtlesin, et ma ei karda. Sain pesta vähemalt nägu. Oligi ette nähtud, et vannitoas viibiks korraga rohkem kui üks inimene, sest kraanikausse oli kaks. Aga mul ei läinud uni ikka veel üle. Mõtlesin, et lähen siiski magama tagasi, kuigi siis peavad ameeriklased mind laisaks. Ütlesin, et mul ei tulnud üldse meelde, et me peame aklimatiseeruma. Küsisin, kui palju eelmine päev meile reisi tõttu pikemaks läks. Vastati, et kümme tundi, aga meie jaoks on seda kolm tundi. Mõtlesin, et need, kes sõidavad Ameerikasse malevõistlustele, peavad olema kohal enne alguskuupäeva, et kellaaja muutusega kohaneda.

Mõtlesin kirjutada blogis, et Medijainen kritiseerib väljendit "vaikiva oleku ajastu", aga mina olen näinud ainult väljendeid "vaikiv olek" või "vaikiv ajastu". Seda väljendit, mida Medijainen kritiseerib, olen kohanud ainult tema enda kirjutistes. Medijainen nimetas tita kojutoomist vaikiva oleku ajastu tagasitulekuks. Minu arvates sõna "tagasitulek" ei olnud õige, sest mina nägin titat alles esimest korda.

0 vastukaja: