kolmapäev, märts 25, 2009

Presidendist identiteedini

President Meri toetas ajaloo uurimist. Ta oli ise ajalugu õppinud. See näitas, et ta pidas ajalugu tähtsaks juba enne presidendiks saamist. Mina pean heaks malemängimiseks lõppmängude tundmist vajalikuks, aga mulle meeldib tegeleda rohkem avangu ja keskmänguga. Lõppmängude raamatu esimese köite olen läbi töötanud, aga teine köide on juba aastaid pooleli. Ja see on veel laenatud raamat. Raamatu väljalaenamisel ei pruugi inimesed neid kunagi tagasi saada. Meile on püütud tagastada raamatuid, mis meie mälu järgi ei ole kunagi meie omad olnud. Tallinna keskraamatukogust saab minu uut raamatut juba laenata, Tartu linnaraamatukogust veel ei saanud. Hiljuti tuli mulle elektronkiri, et seoses eelarvekärbetega on linnaraamatukogu nädal aega kinni. Nüüd peaks jälle lahti olema. Aga ma ei ole sinna teel, sest kodus on lugeda küllalt. Täna sain läbi ühe raamatu ja eile ühe ajakirjanumbri. Alustasin juba järgmisi. Raamat räägib loomapsühholoogiast ja mul tekkis küsimus, kas on olemas ka taimepsühholoogia. Loom ja lind on vastandsõnad, aga linnud kuuluvad loomade hulka. On olemas lennuvõimetuid linde ja lendavaid imetajaid. Jaan Kaplinski ütles ükskord ühes telesaates, et ta on imetaja. Saate teema oli identiteet. See saade oli aastaid tagasi ja seal arvati, et hetkel on identiteedis kõige tugevam, et ollakse eestlane. Praeguseks peaks asi muutunud olema.

0 vastukaja: