neljapäev, mai 28, 2009

Ühiskeel

Tänasest "Eesti Päevalehest" võis lugeda, et on töötatud välja soome-ugri ühiskeel, et soome-ugri rahvad ei peaks omavahelises suhtlemises kasutama mõne teise keelkonna keelt. Keel olevat omandatav kuu ajaga. Selle väite võin artikli lugemise järel ümber lükata, sest enamus näidissõnu mul ühe lugemisega meelde ei jäänud. Võibolla on need keele väljatöötaja emakeelele sarnasemad kui eesti keelele, et tal need kergemini meelde jäid. Või jäid tal need paremini meelde sellepärast, et ta on need sõnad ise välja mõelnud. Mul jäävad ka enda kirjutatud luuletused paremini meelde kui teiste omad. Mul pole plaanis uut keelt õppima hakata. Kui ma tahan soome-ugri keeli õppida, õpin kõigepealt selgeks soome keele. Soome keeles on olemas hulgaliselt kirjandust ja ajalehti, mida lugeda, uues keeles pole veel midagi. Udmurtidega rääkima sõitma ma nagunii ei hakka. Ma ei räägi isegi eestlastega. Eesti keeles kirjutan küll, aga keegi ei vasta või vastatakse inglise keeles.

0 vastukaja: