neljapäev, juuni 04, 2009

Seierite kiirus

Lamasin valgel ööl voodis ja vaatasin kella. Sekundiseieri liikumiskiirusega olin rahul, aga minutiseier oli liiga kiiresti liikuma hakanud. Nad liikusid umbes ühe kiiresti. Mulle ei meeldinud, et ülejäänud elu jooksul aeg niimoodi lendab. Seierid liikusid aeglasemalt, kui nad liikusid üle 12. Kõige kiiremini liikusid nad, kui hakkasid 6 pealt kõrgemale tõusma. Lõpuks tuli seierite liikumiskiirusesse siiski vahe sisse ja nüüd liikus sekundiseier minutiseierist kaks korda kiiremini.

Tahtsin vaadata paberi pealt oma uut malereitingut. Viimasel turniiril oli mul hästi läinud ja nüüd pidi mu reiting palju kõrgem olema. Ma ei teadnud siiski, kui kõrgelt tabelist seda otsima hakata. Tabelis ei olnud kõiki reitinguid, vaid minu reiting asus tabelis "Väiksed ja viletsad". Seal olid laste ja haigete täiskasvanute reitingud. Minu reiting oli tõusnud järgmisse satta. Varem olid reitingud olnud neljakohalised, nüüd viiekohalised. See tuli sellest, et üks komakoht võeti lisaks. Maletajad sõitsid bussiga koju. Kõige kauem istusime bussis mina ja vanad mängijad, kes enam võistlustel palju punkte ei saanud. Varem olin tähele pannud, et kohtunike tegevuse vastu tunnevad kõige suuremat huvi lapsed. Nüüd tuli välja, et huvi suurus male vastu ei sõltu noorusest, vaid nõrgast mängutasemest.

Sai läbi raamatuesitlus, kus mina olin esinenud. Raun ei olnud minu viimaste esinemiste kohta midagi öelnud. Muidu ma poleks selle kohta midagi arvanud, aga kuna ta minu esimest esinemist oli kiitnud, siis ma teadsin, et mittekiitmine tähendab rahulolematust. Kohe algas selles klassiruumis uus üritus. Istusin viimases pingis. Minu ette istus Erik. Ta tuli sel nädalal juba kolmandat ja kahe nädala jooksul neljandat korda minuga seotud üritust kuulama. Nende kohta luges ta eelteateid ajalehtedest. Loengut pidav õppejõud küsis üliõpilastelt, kes on kõigi aegade kuulsaim näitekirjanik. Vastuseks pakuti mitut nime, aga kõik olid sellised, kellest ma polnud kuulnudki, seega olid need valed vastused. Mina teadsin, et õige vastus on Shakespeare, aga ma ei tahtnud vastata. Järgmisele küsimusele palus õppejõud vastata kedagi sinatades. Ma ei saanud aru, kelle poole ta pöördus, aga kõrvalt öeldi mulle, et mõeldi mind. Ma ikkagi ei vastanud. Õppejõud ilmselt sellepärast arvasidki, et kõik üliõpilased on rumalad, et õigeid vastuseid kunagi ei öeldud. Tegelikult mina olin targem. Kui loeng lõppes, läksin koos kahe palja tüdrukuga poiste duširuumi.

Olin peol. Isa ja ema hakkasid tantsima. Mõtlesin, et isa ei tohiks nii äkilisi liigutusi teha. Tantsimist oli paha vaadata. Magasin laagris. Minu magamist kasutasid teised selleks, et riideid vahetada. Istusin koolimajas loengus. Õppejõud ütles, et tuleb hakata tõmbama rohkem äärejooni. Imestasin, et kuidas saab ühele paberile üle ühe äärejoone tõmmata. Siis taipasin, et võibolla ta mõtles erinevaid pabereid. Minu paberile sai äärejoon tõmmatud hilinemisega, sest ülevalpool oli tekst juba paberi ääreni kirjutatud ja joont tõmbama tuli hakata natuke madalamalt. Erik küsis mult, mida õppejõud ütles. Õppejõud küsis, kas kellelgi on küsimusi. Sel ajal, kui ta vaikides vastust ootas, konspekteerisin mina edasi. Kirjutasin aeglaselt tähti maalides äärejoone taha, et edaspidi tuleb unenägudes rohkem äärejooni tõmbama hakata. Ütlesin, et ma pean Helina juurde minema. Mulle öeldi, et ma siis läheks. Vastasin, et ma ei tea, kes on Helina. Helina istus tagapool pingis. Tema juures üks inimene juba oli. Räägiti, et üks mees võib oma naise maha jätta, sest tal on juba ühe teise naisega laps.

0 vastukaja: