neljapäev, august 13, 2009

Kõlav loosung

Kuskil hiljuti jälle tsiteeriti ütlust, et ärge küsige, mida riik saab teha teie heaks, vaid küsige, mida saate teie teha riigi heaks. Eelmine kord kuulsin, kui üks raadiosse helistaja soovitas isegi küsida, mida saab teha Euroopa Liidu heaks. Kõlavaid loosungeid on hea meeldejäävuse tõttu kerge tsiteerida, aga tsiterimiseks peab neil olema ka tõepõhi või õige idee. Näiteks Nõukogude riigi heaks ma küll midagi teha ei soovinud. Püüdsin seda hoopis kahjustada. Võibolla ei oleks pidanud vene keele õpikutest lehti välja rebima, sest keele tundmisest võib ka kasu olla, aga niiviisi ma vähemalt väljendasin protesti sundvenestamise vastu. Eesti riigi heaks teeks küll midagi, eeldusel, et ta on parem kui Nõukogude riik. Kui ma püiaks teha riigi heaks midagi sõltumata sellest, kas tema teeb minu heaks, siis ma oleksin ori. Või teeksin ma midagi riigi parandamiseks ehk teise riigiga asendamiseks. Nagu püüdsingi teha Nõukogude ajal.

0 vastukaja: