esmaspäev, oktoober 05, 2009

Süvaõppega kool

Ühes Aafrika riigis oli toimunud sõda. Ühe osapoole juhti süüdistati massimõrvades. Aga kui sõda läbi oli, tõsteti see laua peal uuesti läbi. Näidati, et tegelikult oli väidetava massimõrvari peale vihastumise põhjus see, et ta käis oodatava e5:d4 asemel teravamalt d5-d4. Küsiti, kumma poolt ma siis olen. Ma ei tahtnud öelda, aga alguses olin vist olnud mõrvades süüdistatava poolt. Piirimäe ütles, et tegelik vihastumise põhjus oli, et see inimene põeb ravimatut tuberkuloosi ja nuusutab kõike. Vastati, et siis võiks kolme meie pere liikme puhul rääkida, mis haigusi meie põeme. Ema ütles, et kui temal tuberkuloos oli, siis häiris teda ainult see, et magus maitse tuli suhu. Istusime vanaema pool ümber laua. Mina tundsin ennast ebamugavalt. Ühelt poisilt küsiti midagi eilsete võistluste kohta. Algul tal ei tulnud need meelde, aga siis meenus, et ta oli seal koos oma emaga esikoha saanud. Mina imestasin, et kuidas saab esikoha võitmise ära unustada. Võistlus oli toimunud süvaõppega koolis. Läksin selle matemaatikatundi. Paistis, et võistlust ei olnud võitnud niivõrd poiss, kuivõrd tema ema, sest konkureeris ainult lastega. Praegu esitati õpilastele ülesanded, mille nad pidid ära lahendama, aga ei öeldud, mida tuleb teha. Esialgu ma ei saanud ülesannetest midagi aru. Neis oli kasutatud märke, mille tähendust ma ei teadnud. Näidati mäekülgi ja neilt tuli üles otsida nurkade kraadide arv. Klaus ütles, et ühed ei otsinud kraadide arvu üldse mitte kesksest punktist. Minu arvates võisid need mujale ka peidetud olla.

Kiirmale turniiril võitis üks nõrgematest osavõtjatest ühte tugevamatest. Krister küsis, kuidas see on üldse võimalik. Läksin koridori ja rääkisin seal, et malet pole üldse mõtet mängida, kui kogu aeg mängitakse ja ikka veel ei saada aru, et piisab ainult ühest valest käigust, et ükskõik kes võiks kaotada ükskõik kellele. Isegi maailmameister on ühekäigulise mati panemata jätnud. Üks Karpovi ja Kasparovi matšidest oli toimunud Tallinnas. Põhjus oli vist see, et Kasparovil oli Eesti kodakondsus. Hiljem, kui Eesti ja Venemaa tülli läksid, oli ta sellest vist loobunud. Aga ta ei loobunud suure skandaaliga, vaid vaikselt, nii et sellest üldse ei teatatud. Praegu arutati Riigikogus eelarve vastuvõtmist ja üks vene saadik blokeeris seda. Niiviisi hakkas riigil juba raha otsa lõppema. Lahendus oleks võibolla olnud, kui selle venelase saadikuvolitused oleks peatatud. Aga selleks oli vaja kahe kolmandiku Riigikogu liikmete heakskiitu. Kui hääli oleks saadud natuke vähem, aga otsus oleks ikkagi loetud vastuvõetuks, oleks tulnud järgmine skandaal. Niikauaks, kuni eelarve polnud vastu võetud, tuli võtta välismaalt laenu. Siis oleks olnud halb, et see oleks tulnud pärast protsendiga tagasi maksta. Ma ei saanud aru, miks ei võinud teiste aitamiseks anda laenu ilma protsendita. Aga see oli vist sellepärast nii, et alati oli risk, et laenu ei makstagi tagasi.

0 vastukaja: