kolmapäev, jaanuar 20, 2010

Lisalaud

Mulle räägiti, et male aastastipendiumi taheti anda tegelikult mulle, see anti teisele inimesele ainult sellepärast, et kõigepealt anti talle kogemata särk, mis stipendiumi lubas. Mõtlesin, et kui mulle stipendiumi määrata taheti, siis järelikult on aru saadud, et olen males väga andekas. Või teine võimalus, et lihtsalt arvatakse, et mind huvitab male rohkem kui kedagi teist. Mängisin pika male turniiril. Käes oli viimane voor. Teised juba ammu mängisid, aga mina viitsin veel aega. Mõtlesin, et varsti mul ei olegi enam mängimiseks aega. Aga jõudsin järeldusele, et kui ma hiljem alustan, siis ma lihtsalt lõpetan samuti hiljem. Läksin laua juurde, et nüüd on vastane ootamisega psühholoogiliselt läbi küpsetatud. Ühe laua taga istus üks naine ja ootas vastast. Mõtlesin küsida, kas ta peab mängima minuga. Aga ei küsinud, sest teist võimalust ei olnud. Alustasin mängu käiguga e4. Tegin sama käigu ka oma lisalaual. Seejärel vaatasin, et olin valest nupust kinni võtnud ja käinud hoopis a4 ja Ra6. Võibolla vastane lubas mul veel käigu tagasi võtta. Üks neist käikudest võis olla vastase tehtud. Aga nägin, et põhilaual olin siiski käinud e4, vale käik oli tulnud ainult lisalaual. Lükkasin lisalaual nupud kokku, öeldes, et see ei ole minu laud.

Mängisin kiirmaleturniiril. Hakkasin vanu mängijaid iga kord ajaga võitma. Nüüd oskasin lõppmängu juba nii hästi, et lõppmängus mul üldse aega ei kulunud. Varem oli kulunud. Võitsin ajaga Volpertit. Pärast mängu lõppu rääkis ta vene keeles, et ma olen midagi valesti teinud. Ma ei saanud jutust täpselt aru. Vist oli jutu mõte, et ma keerasin enne mängu endale lubatust rohkem mõtlemisaega. Ütlesin, et ma ei saa aru. Volpert hakkas seepeale veel ärritunumalt rääkima. Ma ei saanud enam üldse aru. Lõpetasin mitmekümne osavõtjaga pika male turniiri viimase vooru mängu. Olin unine ja ei mäletanud üldse, kuidas mul sellel turniiril läinud oli. Vist oli läinud hästi. Läksin tabelist vaatama. Volpert kiskus tabeli enda kätte. Nägin tabelist, et sellel turniiril oli võidu eest antud rohkem kui üks punkt. Mina olin saanud üle 90 punkti. Need, kes olid minust halvema paigutusega, olid saanud kõik midagi 20-ga. Ma olin kogunud rohkem punkte ka osadest, kes olid minust kõrgema paigutusega. Nendel ei olnud veel kõigil mängud lõppenud. Mul oli kaks kaotust ja enamus võidud. Viimases voorus olin võitnud juba 11. paigutusega mängijat. Järelikult oli minu koht veel kõrgem. Üks poiss torkis mind pastakaga. Hoiatasin, et kui ta seda veel teeb, siis ma murran pastaka pooleks. Ta lõpetas ära, aga varsti võttis teise pastaka ja tegi sellega ka natuke torkimise moodi liigutuse. Murdsin selle pooleks. Poiss ütles, et ta on minust kolm korda targem. Hüüdsin, et tema küll mitte. Jätkasin rahulikuma häälega, et jäägu talle tema arvamus. Ja lisasin, et sellele arvamusele ei jää ta kauaks. Ta pidi varsti minu tausta uurima hakkama ja nägema, kui palju punkte ma sain. Tema arvamus põhines sellel, et ta oli minust seni males tugevam olnud. Aga see oli tulnud ainult sellest, et olin tegelenud rohkem muude asjadega. Viimasel ajal olin kõvasti maletrenni tegema hakanud.

0 vastukaja: