reede, märts 26, 2010

Hoiatussilt

Olin maleklubis. Seni oli see tegutsenud iga pühapäev, aga nüüd ei tahtnud juhtivad tegelased enam kohale tulla, mistõttu klubi pidi minema suvevaheajale. Mina oleksin tahtnud kohal edasi käia. Oleksin võinud selle jaoks võtme enda kätte küsida, aga vaevalt et seda mulle anda taheti. Inimtegevuse tagajärjel muutus maailma keskkonna olukord järjest halvemaks. Tuul undas ja üks mees ütles selle kohta, et ongi kõik, see on Aafrika tuul. See tähendas, et kliimamuutuste tagajärjel tuuled üha tugevnevad, kuni inimesed hävivad. Mõtlesin, et tegelikult on endiselt ka tuulevaikseid hetki. Aga otsustav polnud ilmselt keskmine tuuletugevus, vaid maksimaalne. Olin kodus. Külas oli võõraid inimesi ja aeti juttu. Ütlesin, et Euroopa Liit on väiketalud hävitanud. Üks vana naine ütles, et asi on täpselt vastupidi, ma pole teemaga kursis. Ütlesin, et ma pole kõike jälginud, aga midagi siiski. Naine ütles, et ta ei taha sellistega rääkida, kes laest võetud andmeid kasutavad. Vastasin, et kui ta ei taha minuga rääkida, siis ärme rohkem räägime. Keerasin ette teise raamatulehekülje. Märkasin ajalehes pealkirja: "Euroopa Liit on väiketalude sõber". Selle pealkirja põhjal sellel naisel ilmselt selline ettekujutus oligi tekkinud.

Avasin oma arvutipostkasti. Vestluskastis oli nähtaval kaks küsimust J. Lombilt. Aga need olid järjekorranumbriga ja kandsid juba kolmekümnendat järjekorranumbrit. Vaatasin, et ma ei jõua nii kiiresti vastata, nagu ta küsimusi juurde kirjutab. Aga ta küsis hoopis, kas ma nägin, kui eelnevad küsimused kirjutati. Paistis, et eelmised küsimused on kirjutanud keegi teine ja saatnud need kõigile ajaloo listi liikmetele. Aga kuna minu postkast oli nende saatmise ajal kinni olnud, siis mulle polnud neid tulnud. Lugesin Caro-Kanni avangu teooriat. Seal tehti käigud ed cd, c3 ja Og4, millele valge vastas Oe2. Selle peale soovitas teooria Of3 või h3 peale Oh5, aga mina mõtlesin, et mängin järgmine kord hoopis Og4-f5, siis jääb rohkem vigureid peale ja vastasel on raskem mõelda. Teooria järgi tuli teha veel käik c5. Mind kutsuti kirikusse, kus pidi toimuma tseremoonia seoses sellega, et üks naine alustas lapse ootamist. Ma ei tahtnud minna, sest täna oli pühapäev ja mul olid teised plaanid. Üritustel võis käia tööpäevadel, mitte vabast ajast. Selle naise kohta öeldi, et meest tal muidugi ei ole. Võibolla oli mees ta maha jätnud. Aga asi võis ka selles olla, et naised vahel lihtsalt paluvad võõraid mehi, et kingi mulle laps. Üritus oli vajalik selleks, et lapsel tekiks varakult kokkupuude pisikutega ja kujuneks immuunsus. Ühe naise kohta öeldi, et see ongi tema viga, et ta oma lapsel pisikutega kokku puutuda ei lase. Üks teine naine oli mulle kirjutanud, et tal tuleb kirikus samasugune üritus. Sinna ma ka ei kavatsenud minna.

Nooremana olin näinud unes tulistamist. Aga nüüd oli minu unenägudes silt: "Ettevaatust! Mitte relva kasutada."

0 vastukaja: