neljapäev, märts 11, 2010

Olin vaene

Mulle jagati portsjoneid, mille ma pidin järgmisel päeval lapsele edasi andma. Iga portsjon pandi eraldi pisikesele puust kettale. Ma olin väga vaene. Lauri N. oli rätsep ja lasin tal mulle nööpe ette õmmelda. Aga ma ei teadnud, kas mul jätkub raha töö eest maksmiseks. Siis mulle anti suurem summa raha. Antti luges ette käigud, millise malepartii ma võiksin tema vastu mängida. Mäng lõppes sellega, et ma panin talle umbmati. Täpselt sellist partiid ei saanud mängida, aga umbes nii ma võisin teda edaspidi võita. Üks naine näitas raamatukogus, et Lenini kohta on mitu paksude raamatute seeriat. Üks neist oli ilmunud aastal 1974. Aga teisele sisse vaadates selgus, et see oli ilmunud aastal 1930. Naine ütles, et see talle ei meeldi. Varem ilmunud sarja võis kõrvale jätta, sest selle ilmumise ajal ei olnud Lenini elu veel lõpule jõudnud. Kolmas raamat oli veel. Marx oli ujunud ühelt saarelt teisele ja selle tagumisele küljele. Maale oli ta läinud siis, kui talle neem ette jäi. Seda lugu esitati nii, nagu oleks Marx selle kõik täpselt ette arvestanud. Aga kui ma mõtlema hakkasin, siis jõudsin järeldusele, et nii täpselt ei saa ette arvestada, vaid tema ellujäämine oli juhus.

1 vastukaja:

Anonüümne ütles ...

Väga huvitav lugu :)