pühapäev, mai 09, 2010

Teist korda sõjaväes

Olime maletrennis. Henn ja Toomas tahtsid ülesandeid lahendama hakata. Toomas oli ühe ülesannete raamatu pooleli jätnud ja uut alustanud. Henn pidi lahendama kergemaid ülesandeid kui Toomas, sest oli vähe aega trennis käinud. Talle pakuti ühtesid ülesandeid, aga need polnud sellest raamatust, mis tal pooleli oli, vaid tema jaoks liiga rasked. Ta ütles ise ka, et selliste ülesannete kallale asumiseks peab hulk aega trennis käima. Sellest sai ta aru malet õppimatagi. Mina vaatasin kodus maleülesannete vastuseid. Mõnel ülesandel oli mitu lahendust. Mõnda oli lihtsalt sõnaliselt kirjeldatud, näiteks, et üks variant on viik teha. Ühe ülesande kohta olid toodud Tali sõnad, et seal on valida, kas anda ära miljon krooni või kaks oda. Selles ülesandes olid peal odad ja etturid. Vaatasin, kas ma saan sellest aru.

Isa oli oma raamatus avaldanud tekste erinevate sõnade kohta. Nüüd istusime mina ja mõned mehed laudade taga, meil olid puhtad paberid ees ja isa dikteeris meile mõned neist sõnadest, et võrrelda, mida meie nende kohta kirjutame. Kuna osad sõnad olid minu jaoks roppused, ei kirjutanud ma ühtegi üles. Magasin keset tuba. Olin kokku leppinud kahe erineva naissugulasega, et saan nendega täna kokku. Selleks oleksid nad pidanud tulema ja mind üles äratama, aga kumbki ei tulnud. Nad olid minuga kokkuleppe sõlminud vist just selleks, et näidata, et kõik valetavad, sugulased ka valetavad. Ise ma neile peale käima ka ei läinud, sest ma polnud kindel, kas ma oskaksin nendega millestki rääkida. Päris sügavalt ma ei maganud. Tõusin püsti ja proovisin sõrmedega silmi lahti teha. Olime teist korda sõjaväes. Artur ütles, et tulemus on ikkagi sama, Ariel saab alles nelja aasta pärast vanakeseks. Sõjavägi kestis neli aastat. Vastasin, et sõjavägi on mõttetu koht, mind ei ole võimalik füüsiliselt treenida. Läksin käimlasse. Seal oli silt, mida tuleb teha. Ma ei teinud seda. Kui aru pärima oleks tuldud, siis oleksin öelnud, et kust mina tean, kes selle sildi välja riputas. Läksime mitmekesi vannituppa. Ütlesin, et siin on väga huvitav peegel ka. Unenäod vannitoa kohta olid huvitavad just sellepärast, et olin näinud seal peeglit. Hakkasime kõik lahti riietuma. Teised jätsid mind vannituppa üksi. Lendasin ilma riieteta vannitoast välja, et minna tüdrukuid kallistama. Ühest peeglist nägin, et osa riideid on jälle seljas. Ärkasin oma voodis. Hingasin sügavalt. Olin just lugenud artiklit läbi une liigutamisest ja nüüd olin ise ka liigutanud. Olin magades jalgu õhus hoidnud. Mul tekkis alati see unehäire, millest olin viimati lugenud. Hakkasin uuesti vannitoa suunas roomama, ise seejuures valju häälega rääkides. Ema tegi minu toa ukse lahti ja ütles, et tuli vaatama, miks ma ei maga. Vastasin, et ma ise ka ei tea. Tahtsin, et ta ära läheks.

0 vastukaja: