pühapäev, juuni 13, 2010

Opereeritud nina

Tegin autoga suure tiiru linna ääre kaudu. Volpert püüdis oma autoga mind üle kavaldada. Olime seda seisu mänginud juba palju kordi. Tee keeramise kohal panin auto enne edasi liikumist õigesse asendisse. Olin selles seisus saanud hulga võite järjest, aga seekord tundus, et võit läheb Volpertile. Teda õnnitleti järjekordse doktorikraadi kaitsmise puhul. Küsisin talt, mitmes kraad see tal juba on. Püüdsin küsimuse esitada vene keeles. Üks sõna ei tulnud meelde ja selle asemel kaalusin ingliskeelse kasutamist. Volpert vastas, et ei mäleta.

Vennad olid väikses köögis arvuti taga ja mängisid sellega. Ütlesin, et ma pean seal tööd ka tegema. Vennad muutusid kurvaks. Ütlesin, et ma ei pea kohe tööd alustama, aga põhimõtteliselt tuleb seda ruumi töö tegemiseks kasutada. Nad jätsid minu toas klotsid laiali ja mina pidin need kokku korjama. Mul oli kunagi nina opereeritud ja kahe ninaaugu vahesein oli välja lõigatud. Seni polnud ma arvanud, et see midagi erilist oleks, aga nüüd vaatasin peeglisse ja nägin, et asi on hullem kui ma olin arvanud. Nüüd meenutas mu nina veel rohkem kärssa. Hakkasin nahka pähe tõmbama. Enne seda oli paljas luu väljas. Pähe tõmbamisel nahk rebenes. Medijainen oli andnud välja värske luulekogu, mis võttis eeskuju isa luulekogust. Isa ei olnud sellega rahul ja ütles, et Medijainen võimendab tema luuletuste halvemaid külgi. See, mille Medijainen meie kirjastuse abiga välja oli andnud, oli kommikarp. Isa ei olnud rahul, et see nii kallis on. Karp maksis 1600 krooni. Isa arvates ei olnud kommid nii head, et nende eest sellist raha küsida. Mina proovisin neid ja kuna kommid olid puuviljatükkidega, siis leidsin, et puuvili on siiski alati väga hea. Ema võttis telefoni vastu. Helistas üks turvatöötaja. Ta rääkis, et Medijaineni kodus on uue kommikarbi puhul pidu, aga meie ärgu sinna mingu, sest see on meile väga ohtlik. Turvatöötaja pidi elukutse pärast sellist juttu rääkima. Kommikarbi suure maksumuse tõttu võisid tõesti röövlid meid varitseda. Medijainen muutis kõik asjad, mis ta ette võttis, äriks. Lugesin ühte ajaloo ajakirja. Seal oli juttu ühest 20. sajandi Euroopa diktaatorist. Toodud oli tema tsitaat, et neli Euroopa riiki, sealhulgas tema riik, ei ole kunagi olnud muud, kui nad olid 18. sajandil. Neile riikidele kuulus selle diktaatori ajal üle poole Euroopast. Kirjutasin selle tsitaadi välja.

0 vastukaja: