esmaspäev, august 23, 2010

Kokandusmõistatused

Tähistati järjekordset Šukise sünnipäeva. Turniiril osales 16 inimest. Esimeseks tuli Trohhalev 6 punktiga 7-st, teine oli Harujõe 5 punktiga ja kolmas Volpert 4,5-ga. Auhinnad olid sünnipäevalapse poolt ja nende hulgas oli taskumalelaudasid. Sünnipäevalapse iseloomustuseks öeldi, et ta kunagi ei virise.

Mina kogusin 2,5 punkti. Esimeses voorus võitsin Varblast. Kuskil läks tal valekäik läbi, sest mängu lõpul oli tal kaks mustaväljalist oda. Teises voorus viigistasin Volpertiga, kolmandas kaotasin Trohhalevile, neljandas viigistasin Puisiga. Leppisime viiki juba avangust väljumise järel tema ettepanekul. Viiendas kaotasin vankrilõppmängus Peebole. Pealtvaatajad ja vastane arvasid, et tulemus oleks võinud olla parem, aga ma ei tea, mis ma teisiti pidin tegema. Kuuendas viigistasin Põvvatiga ja ähvardas juba ajaga kaotus, seitsmendas kaotasin Ojastele. Natuke enne lõppu oli mul vigur rohkem, aga ajapuuduses andsin selle ära.

*
Leidsin raamatupoest maleteemalise raamatu "Valge kuningas ja punane lipp". Autor on Daniel Johnson. Eesti keeles on see ilmunud aastal 2009, aga varem ma selle olemasolust ei teadnud.

*
On selliseid maleraamatuid, kus on kohe öeldud, mis käik tuleb teha, ja on selliseid kus see on esitatud mõistatusena. Mõistatamisega peaks õppima rohkem. Siis õpiks vast ka süia tegema paremini, kui selle juures aktiivsemalt mõelda. Kokaraamatu alguses võiks olla fotod toitudest ja lugeja võiks ise ära arvata, kuidas need valmistatud on. Või võiks olla komponentide nimekiri ja täpne valmistamisviis tuleks ära arvata. Raamatu lõpus oleks lahendused.

0 vastukaja: