esmaspäev, september 13, 2010

Kaheksa aine kaustik

Koolimajas oli üks väga väike ruum. Koolimaja pidi pikemaks ajaks tühjaks jääma. Selleks ajaks tahtsin ennast peita sinna ruumi. Aga üks klassiõde teadis, et seal on minu peidukoht, ja peitis ise sinna.

*
Lugesin kõmulehest ühte artiklit. Ütlesin, et selles lehes ei kirjutata olulistest asjadest. Ühes raamatus olid ilmunud raamatuarvustused. Arvustatud oli minu raamatut. Arvustaja kirjutas, et Oudekki on teise mehe naine. Minu arvates need arvustajad olid naiivsed. Mina tundsin Oudekkit juba lapsena, varem kui tema mees, seetõttu ma võisin teda unes näha. Olin näinud unes ka Oudekki isa, ema ja õde, aga mitte tema meest. Jõudsin oma trepikotta. Ema oli toonud välisukse juurde pabereid, mis korterisse ei mahtunud. Korteris oli ka üle poole minu toa ruumalast raamatutega täidetud. Osa pabereid oli ema toppinud postkasti. Ühes pakis olid ema ülikooli aegsed paberid. Suure osa sellest, mis inimene elus kirjutas, kirjutas ta ülikoolis. Mõtlesin, et mõnda praegust üliõpilast võib ülikooli teema huvitada ja ta võib need paberid ära varastada. Ema oli likvideerinud kõigi korterite postkastid. Nende asemel oli ta sisse seadnud uued postkastid, millele korterinumbrite asemel olid kirjutatud perekonnanimed. Ütlesin, et nii ei saa, ega kirjakandja kõigi perekonnanimesid ei tea. Seejärel istusin suures toas. Mul oli käes oma ülikooli kaustik. Ütlesin, et selles on mul vist kaheksa erinevat ainet. Naersin koleda häälega. Püüdsin kaustikust pilku kiiresti üle libistades asju meelde jätta. Vaatasin entsüklopeediast jääaja kaarti. Ütlesin, et tol ajal liikusid Uuralite suunas janaanid. See tähendab, et Siberit kattis mandrijää. Ma ei teadnud, kas mandrijää liikumise tagajärjel Uuralid tekkisidki või olid nad juba varem olemas ja jäid jääle ette. Igatahes Uuralid olid noored mäed. Aga ma ei teadnud, mis ajaskaalaga oli tegemist. Varsti pidid saabuma külalised, aga ma tahtsin suure toa põrandal magada. Karjusin. Tavaliselt karjutigi siis, kui oldi unine. Rongis olid ükskord ühed peolt tulijad ka karjunud, sest nad polnud öösel maganud.

0 vastukaja: