kolmapäev, oktoober 13, 2010

Inimesed laual ja laua taga

Joosep istus täna malelaua peal. Malelauda nähes läks ta rõõmsamaks. Tõnis pidavat kergemini magama jääma kui Joosep, aga Joosep ei tahtnud nii hea meelega välja minna kui Tõnis. Mina olen kahel viimasel päeval väljas käinud talvejopiga. Eile tegin seda sel hooajal esimest korda. Ajalehest sain hiljuti teada, et on olemas selline amet nagu moeajakirjanik. Sellise ametinimetusega varustatud tekst ei kutsu lugema. Kui keegi tuleb ütlema, et kellegi riietus ei vasta moele, võib kritiseeritav vastata, et ta on ise moelooja. Huvitav, kas minu blogi malesissekanded aitavad kujundada avangumoodi. Just mõtlesin, et avanguvariante käikude järgi minu blogist ei otsita, aga täna seda tehti. Ise otsisin partiisid hiljuti nimede järgi ja imestasin, et rohkem ei leidnud. Aga hiljem selgus, et osadel olin oma nimeks märkinud mitte Runnel, vaid SR. Igatahes hea oli näha, et need mängud, mis ei ole enam peas, on siiski kuskil kirjas ja järgi mängitavad. Informatsiooni kuhjamisega ähvardab küll oht, mis olevat tabanud Ida-Saksa luuret, kes ei jõudnud kogutud andmeid enam töödelda. Öeldakse, et kes väga palju mäletab, sellel on raskem otsuseid langetada. Minu meelest males leiab rohkemate tüüpseisude tundmise korral siiski käike kiiremini. Kuigi turniirisaalides on alati näha, et tagumised lauad lõpetavad varem, ehk siis, et nõrgemad mängijad mõtlevad käiku vähem aega. On öeldud, et koeral on viltu käik. Males võiks selliseks nupuks pidada oda. Vene keeles ei ole see nupp koer, vaid elevant. Kui teisel käigul käia kuningaga, nimetatakse seda elevandi avanguks. Nüüd jõudsin järeldusele, et see peaks tulema sellest, et kuningas käib odaga samale liinile. Nii et vahel võib enne kirjutamist mõtlemise asemel mõelda ka kirjutamise käigus.

0 vastukaja: