teisipäev, oktoober 19, 2010

Maja mäe otsas

Pank teatas, et võtab kõigi inimeste arvetelt 20% raha vähemaks. Isa oli selle pärast väga pahane. Ütlesin, et varsti võib pank kõik raha ka ära võtta. Isa oli nõus. Hakkasin inimesi revolutsioonile õhutama ja inimesed kogunesid vihastesse salkadesse. Siis tuli mulle pähe, et minu jaoks olukord kõige hullem ei olegi, sest mul on raha tähtajalisel hoiusel ja seda ei puudutata. Ja isal on osa raha teises pangas. Aga isa ütles, et rahvusvahelise leppega otsustati tähtajaliste hoiuste tegemise võimalus kaotada. Ta pidas vist silmas Euroopa Liidu otsust. Mõtlesin, et kui mul on hoius juba olemas, siis see pikeneb vist ikkagi automaatselt. Raha oleks saanud hoida ka kodus, aga siis oleks võinud vargad selle ära viia.

*
Olime Helmi maamaja juures. See asus mäe otsas. Helmi ütles, et ainuke viga, et siin see mägi on, kõik ütlevad, et nad ei julge siia autoga tulla, seetõttu ei saa siin pulmi pidada. Pulmad pidid tulema järeltulijal, kuigi polnud veel teada, kellega. Lugesin silmad kinni ajalehte. See oli võimalik, sest natuke valgust paistis ka läbi laugude. Kaplinski kirjutas, et Eestis ei saa üldse luulet avaldada, kõik hakkavad kohe kommenteerima. Ta saavat luulet kirjutada, aga ei saavat seda suuliselt kuuldavale tuua, sest ta polevat selline lõbus nagu simo isa. Küsisin emalt, kas Kaplinski peab silmas mõnda minu blogi sissekannet. Ema ütles, et arvatavasti. Minu nimi oli väikse tähega kirjutatud arvatavasti sellepärast, et blogis oli see mul väikse tähega. Isa oli minu isaks nimetatud arvatavasti sellepärast, et olin isast rohkem kirjutanud. Aga ma ei mäletanud seda sissekannet, mida Kaplinski silmas pidas. Mõtlesin, et otsin blogist välja kõik sissekanded, milles esineb nimi Kaplinski.

0 vastukaja: