kolmapäev, oktoober 06, 2010

Minu aju

Erinevad inimesed on seletanud ajupoolkerade funktsioone erinevalt. Mida ühed on nimetanud vasaku ajupoolkera funktsioonideks, on teised nimetanud parema omadeks. Ühed neist on ilmselt lihtsalt sõnaga eksinud. Hakkasin selguse saamiseks raamatutest ja võrgust informatsiooni otsima. Kõige parem tekst, mis ma selle kohta leidsin, oli ilmunud "Horisondis", kuigi sellegi sõnastus polnud päris selge. Sealt lugesin välja, et enamusel inimestel domineerib vasak ajupoolkera, aga minul peaks olema parema osakaal suurenenud. Võiks arvata, et kui teadused jagatakse humanitaar- ja reaalteadusteks, siis tegelevad nendega erinevad ajupoolkerad. Tegelikult kuuluvad nii keelelised kui ka matemaatilised võimed vasaku ajupoolkera alla ja parem ajupoolkera on seotud fantaasia ja emotsionaalsete võimetega. See seletab, miks leiutavad filoloogid koledaid sõnu ja keelereegleid. Hea luuletuse kirjutamiseks on ilmselt vaja mõlema ajupoolkera koostööd. Üks luulearvustaja leidis minu luulekogust mingeid sõnastamisvigu ja pidas seetõttu kogu raamatu avaldamist mõttetuks, nagu poleks emotsionaalset sisu üldse tähele pannud. Ühel võrgulehel oli öeldud, et parema ajupoolkera domineerimise korral sobib tegeleda ajaloo ja kirjandusega, vasaku domineerimise korral matemaatika ja füüsikaga. Ajalugu ja kirjandus on kaks eriala, mis mind kõige rohkem huvitavad. Matemaatilistest asjadest tegelen malega, aga sellele ei taha väga palju aega kulutada. Mõnel perioodil olen tahtnud rohkem, aga võibolla rohkem edu saavutamiseks kui eriala sisu enda pärast. Parem ajupoolkera peaks soodustama vasakukäelisust, mida mul ei ole, aga arstide pandud diagnoos on parema ajupoolkeraga seotud. Kas vasaku poolkeraga on seotud kõik liigutused või ainult parema kehapoole omad, selles ei saanud täit selgust, aga liigutuste osavusega on mul alati probleeme olnud.

0 vastukaja: