laupäev, detsember 11, 2010

Ajaloo viktoriin

Mõtlesin, et klassikokkutulek toimub ajaloo klassis ja nüüd olen ma nagu ajaloo õpetaja, siis võiks kokkutulekul korraldada ajaloo teemalise viktoriini. Jagaksin kõigile väiksed paberitükid ja annaksin väikse arvu küsimusi. Esimene küsimus võiks olla, mis aastal toimus Mahtra sõda. Aga see küsimus juba teise klassi kokkutulekul oli. Siis võiks küsida, mis aastal toimus Jüriöö ülestõus. Aga see on kõige sagedamini esinev küsimus, mida inimesed üksteiselt ajaloo kohta üldse küsivad, selle vastust teavad kõik. Siis võiks küsida, mis aastal Ameerika Ühendriigid iseseisvusid. Ühtegi vastust ei hakkaks ma kuskilt raamatutest kontrollima, vaid küsiksin ainult seda, mida ma peast tean. Ei tea, kui palju ma ülikoolis õppisin, aga vähemalt aastaarvud õppisin selgeks. Õigete vastuste eest annaksin kaks punkti ja osaliselt õigete eest kas ühe või pool punkti. Teine võimalus oleks otsida küsimusi kõigi õppeainete kohta.

*
Tõnu parandas elektriseadmeid ja lasi need lühisesse. Sellest hoolimata läks ta kohe uuele katsele. Pidime kolima uude korterisse vana korteri lähedal Kaunase puiesteel. Aga seekord mitte viiekorruselisse, vaid üheksakorruselisse majja. Ma ei tahtnud elada liiga kõrgel. Aga mulle tuli meelde, et õnneks oli öeldud, et me kolime jälle kolmandale korrusele. Olime kolinud tagasi Ujula tänavale madalasse majja, kus oli olnud minu kõige esimene kodu. Ärkasin seal hommikul hilja ja nägin, et laest jookseb vett sisse. Klaus ütles, et auku ei saa parandada, sest Trummal pani sinna heinu. Heina oli ta pannud krohvi täiteks, aga kui krohv pragunes, hakkas sealt vesi läbi tulema. Olime kõik raamatud siia toonud, kuigi meil oli Uuel tänaval ka korter alles. Raamatud ei olnud veel märjaks saanud, aga võisid saada, kui põrandal veetase oleks tõusnud või kui vett oleks hakanud tulema otse riiuli kohalt. Õnneks pidime varsti Tallinnasse edasi kolima. Aga majal ei tohtinud lasta laguneda ka siis, kui me ise välja kolime. Ütlesin, et keegi peab katusele eterniiti panema. Ise ei tahtnud ma katusele minna, sest võisin alla kukkuda. Istusin Uue tänava maja nurgal ja rääkisin katuse parandamise vajadusest mööda kõndivale naabrile. Mõtlesin, et mõnele majale on lihtsalt kile peale tõmmatud ja see on ka vihma eest kaitsnud. Mulle tuli meelde, et ma ei ole Helinale kirjutanud, et me varsti temaga samasse linna kolime. Tallinnas oleks olnud kergem tööd leida.

*
Rääkimist õppiv tita ütles: "Padi ei lase magada!"

*
Kui ma olin koolis käinud, siis olin sageli õppinud ühe aine tunni ajal teist ainet. Eriti olin lugenud kirjanduses läbi lugeda kästud raamatuid. Ajalugu polnud ma kunagi teiste ainete tundides õppinud. Mõtlesin, edaspidi ma tundides kõrvaliste asjadega ei tegele, vaid kuulan, mida õpetaja räägib. Aga niimoodi võis igav hakata, sest vahepeal ei toimunud tundides vist mingit tegevust.

0 vastukaja: