esmaspäev, detsember 13, 2010

Hitleril oli ilus portfell

Isa oli kunagi välja andnud kaks fotoraamatut. Ühes neist olid tal igal pildil erinevas asendis marjad peas ja lapsed süles. Raamatu lõpus ütles Tõnu, et nüüd prooviks lapsed ka isale erinevaid marjadest soenguid teha. Mina seda ei öelnud. Teises raamatus oli fotosid sellest, kuidas me ükskord metsas suvitasime. Metsas tuli meiega rääkima mustlane, kes õpetas meile võitluskunsti võtteid. Pärast seda kohtumist olime öelnud, et nägime esimest korda elus neegrit. Tol korral ei olnud mustlase nimi mulle meelde jäänud, aga nüüd tuli välja, et tegemist on sama Elaaniga, kellega hiljem puutusin kokku internetis. Seal metsas oli ta meie vastu sõbralik, hiljem internetis oli muutunud vaenulikuks. Metsas olid tal oma lapsed ka kaasas. Aastaid hiljem oli ta kirjutanud, nagu oleks tema laps veel väike, nii et tegemist pidi olema hilisema lapsega.

*
Olin keerulisi teid pidi läinud ühtede tüdrukute võrgulehekülgede juurde, aga nad olid need üksteise järel maha võtnud. Kuna mul oli palju tegemist, ei olnud mul aega mahavõtmise põhjuste üle mõelda, aga tagantjärele hakkas tunduma, et põhjus võis olla just selles, et mina neid lehti külastasin. Või suhtusid nad lihtsalt oma tegevusse nii ükskõikselt, et neile polnud tähtis, kas nad midagi teevad või mitte. Kui Hitler võimule tuli, olid kõik inimesed olnud tema pooldajad. Hiljem olid nad oma suhtumist muutnud, aga mäletasid veel, et alguses oli neil teistsugune suhtumine. Seisime bussis Hitleri taga. Minu kaaslane ütles, et tegelikult on Hitleril kõige ilusam portfell, mida ta on näinud. Vastasin, et Hitler on kunstnik. Mina enda välimusele nii suurt tähelepanu ei pööranud. Hitler läks maha. Varsti hakkas ta autoga ringi sõitma. Kuigi ta oli riigijuht, juhtis ta autot ise. Ta kihutas mööda kõnniteid. Olin oma märkmikusse joonistanud rea pilte, millel olid pilved, nii et minu raamatu pealkirjas pilvede sõna kasutamine oli põhjendatud. Esimesel pildil tõusid tuumapilved. Need tõmbasin nüüd ristiga maha. Olin need pilved joonistanud ainult ilu pärast ja kuna ma sain koolis nende joonistamise selgeks, aga tuumarelva kasutamise joonistamine ei olnud tegelikult õige. Teistel piltidel sadas ühel pilvest vihma ja lund, teisel lund ja silmi, kolmandal vihma ja silmi. Ameerika presidendivalimised olid just lõppenud, aga juba arutasid võitjad, keda nelja aasta pärast kandidaadiks seada. Selles sarnanesid nad Hitlerile. Ameerikas oli välja kujunenud süsteem, et sama president valiti ametisse alati kaheks ametiajaks järjest ja teise ametiaja lõppedes võitis valimised alalti teine partei. Läksin kooli. Istusin klassi 307. Ukse peale ilmus meie uus meesõpetaja ja küsis, kus on ruum 401. Vastasin, et see on neljandal korrusel, aga tunniplaani järgi tuleb meil tund siin. Vaatasin arvutist pilti, mis ma olin enda kohta teinud. Olin sellel endale külge pannud naise rinnad. Tund hakkas pihta. Hakkasin kotist võtma punaste ümbrispaberitega eesti keele vihikuid. Kuna ma polnud kaks aastat vihikut täis saanud, oli mul kasutusel veel üle-eelmise klassi vihik. Näitasin pinginaabrile, et selle kaanele on kirjutatud 7. A. Teise vihiku ümbrispaberile oli kirjutatud 10. A.

0 vastukaja: