laupäev, detsember 25, 2010

Sõnniku all

Ühe tüdrukuga tahtsid mustlased mitmekesi abielluda. Ta ei olnud väga vastu, aga hakkas ikkagi põgenema. Ta varjas ennast erinevates Eesti lautades. Lautade omanikud imestasid, miks loomade toit kaob. Lõpuks saadi jälile, et tüdruk on ennast ühes laudas talv läbi sõnniku all varjanud, sest talle varises laest midagi pähe. Talle anti andeks.

*
Oli inglise keele tund. Õpetaja tahtis, et ma raamatu tagumisest osast midagi ette loeks. Ta ütles, et ma olen selle raamatuga ju tuttav. Ma ei tahtnud öelda, et tegelikult ma ei ole kogu raamatut läbi lugenud, sest see oli kästud lugeda juba varasemaks korraks. Edasi läksin ajaloo tundi. Meil oli uus noor meesõpetaja. Eelmises tunnis oli ta teinud kontrolltöö. Ma ei olnud selleks eriti valmistunud, sest olin ajalugu õppinud ka ülikoolis. Nüüd sain kontrolltöö tagasi ja hindeks oli pandud kaks. Kontrolltöö viimases osas olid kõik vastused loetud valeks, sest seda osa ma polnud märganud üldse kirjutada. Artur ütles mulle, et mul on viis seitsmendikku õige, ainult ajast tuli puudu. Väljusin koos õpetajaga klassist ja hakkasin teda korrale kutsuma. Ütlesin, et ülikoolis sain ajaloos ainult viisi. Ta on lugenud veaks, kui ma olen täpse aasta asemel vastusesse pannud aastakümne, aga nii suur täpsus ei ole oluline. Tegelikult oli õpetaja ise kogenematu ja ei osanud hindeid panna. Ütlesin, et ma lugesin õpikust peatüki läbi, rohkem ei ole vaja, sest ma ei teinud ka eelmise õpetajaga rohkem. Eelmise õpetajaga oli tulnud kontrolltööks kirjutada jutustus, ülikoolis oli tulnud testi jaoks pähe õppida aastaarvud. Kui uus õpetaja oleks samuti testi tegemise asemel jutustust oodanud, oleksin saanud viie. Kui teada saada, mida mingi õpetaja ootab, oli võimalik õppida nii, et tema käest saab ainult viisi.

*
Olin Vorobjovi vastu malet mängides kõik paremad seisud kaotanud. Nüüd mängisin temaga niimoodi, et ta pidi lipu ette andma, et vaadata, kas ma siis ka kaotan. Mängides kiirustasin, sest see oli välk. Mul õnnestus kuidagi matt panna. Aga pärast mängu lõppu näitasin, et mul oli kuningas kogemata paigast nihkunud. Vorobjov vastas, et see oleks võinud kergesti kaotuse tuua. Mõtlesin, et kui ta oleks uude kohta nihkunud kuningale tuld andnud, ei oleks ma seda märganud ja oleksin teinud valekäigu, mis välgus tähendab kaotust. Aga mati sain panna just tänu sellele, et e1 enam kuningat ei olnud ja sinna sai käia vankri. Räägiti, et ette antud lipuga võitmise harjutamine on trennis tavaline ülesanne.

0 vastukaja: