kolmapäev, veebruar 16, 2011

Tõnise sünnipäev

Asusin sünnipäevapeo suunas teele koos emaga. Läksime jala. Kuigi väljas olid kõvad külmakraadid, ütles ema, et minuga ühes tempos kõndimisest läheb tal nahk higiseks. Minul olid kohale jõudes käed külmad ja soendasin neid kraani all.
Minu saabumist märgates hüüdis Joosep: "Timo tuli!" ja jooksis mind kallistama.
Tõnisele kingiti sünnipäevaks mänguasju ja pildiraamatuid ja taskulampe. Taskulambi kohta õpetati, et sellega ei tohi endale valgust silma lasta, vaid asjade peale.
Mängis Lõuna-Ameerika muusika. See oli üsna hea, mulle meeldis rohkem kui Tõnu pulmas olnud muusika.
Istusin algul teistest kaugemal, kuni mul seal külm hakkas, kuigi ahjus tuli põles. Öeldi, et ma istusin kõige külmema koha peale. Püsti tõustes hakkas soem.
Tõnis istus puuri moodi toolil, kust ta ei saanud ise püsti tõusta. Vahepeal hakkas ta rääkima: "Alla! Alla!" Kui tõstsin ta toolilt maha, tahtis ta koogi söömist jätkata. Tõstsin ta uuesti toolile, ta tahtis jälle alla, ja uuesti maha tõstmise järel tahtis uuesti süia. Lõpuks lasin tal süia püsti seistes. Esimesed suutäied panin talle ise suhu, siis andsin lusika tema kätte. Kuna lusikaga süia oli keeruline, pani ta vahepeal kooki käega suhu. Kui ta tahtis koos Joosepiga jooksma hakata, ütlesin, et täis suuga joosta ei tohi, enne peab suu tühjaks sööma. Tõnis vastas, et ta ei taha.
Joosep võttis riiulist raamatuid. Näitasin talle ühest raamatust, et pildil on kärbseseen. Joosep ütles selle kohta: "Päh-päh."
Minu vennad rääkisid filmidest, et sõjafilmid ei ole tõepärased.
Vanaema rääkis, et tahab, et keegi teda sügisel jõhvikale viiks.
Koju läksin koos Klausiga. Emaga peole minnes olime suurema osa ajast vaikinud ja olin ainult mõttes endaga rääkinud. Koduteel rääkis Klaus pikalt Egiptuse sündmustest ja muust poliitikast. Mina rohkem kuulasin.

0 vastukaja: